TPK Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg fikk beskjed om dette da vi fikk katt, og den har fått 1-2 runder hvert år. Nå skulle jeg kjøpe nye tabletter (Panacur) men fikk beskjed om at det har blitt reseptbelagt, og jeg må til dyrlegen først. Hvordan gjør dere andre det? Katten er frisk og rask, og jeg ser ikke helt behovet for dyrlege sånn ellers...
Gjest Husfrua Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Det er en stund siden det ble reseptbelagt. Og markkur bør katter ha. Jeg gir minst to ganger i året. Jeg reiser til Sverige og kjøper markkur. Billigere og ikke reseptbelagt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Dem BØR IKKE ha det Det er jo derfor det har blitt reseptbelagt. Ring og hØr med dyrlegen, så skal du få en grei forklaring hvorfor. Når katta mi er slapp og kaster mye opp og man ikke finner noe anna galt med henne, så får jeg ormekur. Ikke ellers.
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Her får kattene ormekur 2 ganger i året, vår og høst. I år har de fått sikkert 5 ganger men det er fordi det har vært museår og de har spist ganske mange mus. Jeg ringer bare til vetrinæren og så fakser de resepten til apoteket, enkelt og greit Hvis katten din får økt appetitt, og samtidig blir tynnere og får mattere pels, så har de garantert orm.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Jeg fikk beskjed om dette da vi fikk katt, og den har fått 1-2 runder hvert år. Nå skulle jeg kjøpe nye tabletter (Panacur) men fikk beskjed om at det har blitt reseptbelagt, og jeg må til dyrlegen først. Hvordan gjør dere andre det? Katten er frisk og rask, og jeg ser ikke helt behovet for dyrlege sånn ellers... Utekatter må ha ormkur 3-4 ganger per år. Hvis du ikke har gitt ormekur siden det ble reseptbelagt som er mange år siden er det på høy tid. Bare ring så får du resept.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Jeg gir kun når han har hatt orm og på 8 år har han hatt orm 1 gang. Gir ikke som forebyggende da jeg er redd han skal bli resistent (og der var vel nettopp derfor legemidlet ble reseptbelagt)
Blabb00 Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Her får katten vår ormekur 3 ganger i året Du ringer bare til dyrlegen og sier du vil ha resept på ormekur.. Ingen hokus pokus..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 http://www.apotek1.n...ekur-til-katter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå