Gå til innhold

min stesøster trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt en stesøster i 5 år nå. utrolig slitsom jente.

jeg er 22 år. har aldri bodd med henne.

hun er den mest slitsomme jenta jeg vet om.

hun maser helt til hun får et ja med faren sin.

meg og min mann tørr hun ikke mase på heldigvis.

pratet med flere i familien i helga som var. ingen som liker ho. folk har begynt og unngå ho. kommer ikke i selskaper når ho er der. utrolig trist for stesøster sin del.

faren har fått beskjed av meg at ho må holde opp med det tullet sitt i vårt hjem. vi har to barn ho plager en del. barna er små enda. når stesøster er i nærheten ender det alltid med gråt.

jeg har nå begynt og være i samme rom som barna mine når stesøster er på besøk. ho får ikke være alene med de.

har sett stesøster slå og dytte minste ungen. noe jeg har snakket til ho for. stesøster løper da til faren sin og sladrer. sier at jeg kjefter på ho. og ho har ikke gjort noe galdt. faren tror på sin datter. ender alltid med at jeg får kjeft av både stefar og min mor for og ha kjefta på stesøster.

min mann har også kjefta på denne jenta flere ganger. samme prosydyren der. løper til faren sin. vi får kjeft.

vi kjefter aldri uten at vi har sett hva som er skjedd.

når stesøster er på besøk er ho respektløs. det kommer ikke annet enn dritt fra munnen hennes. det mot meg,min mann og begge barna.

sier vi noe for og få ho til og slutte får vi nok engang kjeft.

vi er aldri på besøk der. passer aldri om vi spør. og de ber oss aldri.

jeg er lei dette. vil bare ha kontakt med min mor. og vil at barna skal kjenne sin mormor. men ser ikke ut som det vil skje.

hva kan jeg gjøre med dette??

får så vondt av barna mine som ikke får sett mormoren sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter kun din mor davel , og hør litt med henne hvordan ståa er når de er hjemme..

Skrevet

Du kan jo ikke gjøre så mye annet enn å snakke med moren din om hvordan du og andre opplever dette.. Om ikke ting endrer seg vil det jo få en konsekvens - nemlig at dere ser mindre til de.. ønsker moren din det? Om hun ikke skjønner det eller er villig til å gjøre endringer er det lite dere kan gjøre med det, hun må jo leve sitt liv slik hun vil dessverre.... Da må jo dere ta valget om dere vil kutte dem ut....

Skrevet

Inviter kun din mor davel , og hør litt med henne hvordan ståa er når de er hjemme..

er litt sammen med min mor. hun sier at det er sånn det skal være fremover.

hun mener det er riktig at den jenta får det som ho vil hele tiden.

kan skade de ho vil uten tilsnakk.

Skrevet

Du kan jo ikke gjøre så mye annet enn å snakke med moren din om hvordan du og andre opplever dette.. Om ikke ting endrer seg vil det jo få en konsekvens - nemlig at dere ser mindre til de.. ønsker moren din det? Om hun ikke skjønner det eller er villig til å gjøre endringer er det lite dere kan gjøre med det, hun må jo leve sitt liv slik hun vil dessverre.... Da må jo dere ta valget om dere vil kutte dem ut....

har pratet med mamma om dette flere ganger over flere år.

jeg har mer eller mindre mistet kontakten min med mamma.

snakker aldri med ho. ser ho når vi er ho oldeforeldrene til barna her. men ikke mer. utrolig trist for barna.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hvis ingen i familien liker henne så bør det vel ringe et par klokker hos foreldrene etterhvert?

Ellers ville jeg tatt en prat med de når hun ikke er tilstede for å kartlegge hvordan dere oppfatter henne og hennes oppførsel når hun er hos dere, og fortelle at dere har sånne og sånne husregler, og når de er på besøk så forventer dere at de også skal følge dem.

Evt så ville jeg invitert bare mora et par ganger, og kanskje få pratet ut med henne på tomannshånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...