Gå til innhold

Når barnefar tjener lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer med felles barn. Og et fra før.

Faren til barnet jeg har fra før har for tiden lav inntekt og har søkt om endring i bidrag.

Jeg tjener over 300 000 dvs det dobbelte av han.

Han har også barn fra før.

Slipper han å betale bidrag da? Synes det er dårlig at man slipper unna bare fordi man ikke evner å skaffe seg en jobb eller mer jobb da, han jobber jo noe,. Han er ung, frisk etc.

Er helt klart enig i at man må betale etter evne. Han har betalt 1000 kr til nå. Men når jeg har utgifter til fritid, klær, sfo (som han er avhengig av også de to skoledagene han har henne i mnd), mat, strøm osv. Så synes jeg det er dårlig hvis han skal slippe unna alt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

muligt han kan slippe men at du får det fra nav heller. har en "kompis" som aldri har hatt jobb lenge eller hatt serlig med penger har studert litt osv. der bettaler nav for han.

temlig uretferdig når det er han som har laga ongen selv, men sån er no det rare landet vi bor i.. men det skal ikkje gå ut over deg hvertfall

Skrevet

Du kan forsøke bidragsforskudd fra nav, dette avhenger også av din lønn.. Ellers kan du jo ikke forvente at pappaen skal betale når han har svært lav inntekt selv, hva skal han selv leve av da? Tenk om fedre som betaler bidrag skulle reagert som du gjør på en mamma som er hjemme med barnet eller jobber deltid/studerer??? Da blir jo bidraget til far høyere pga mors inntekt er lav, skal han da kunne nekte pga "mor er jo frisk og kan jobbe mens hun studerer"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...