Takplate85 Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Hei! For under et år siden døde min mor, og nå er jeg gravid i 16 uke uten noen å egentlig kunne be om råd.. Derfor håper jeg nå at dere kan hjelpe meg Jeg har fått time på Ullevål for rutineultralyd den 30.april - men det har seg sånn at jeg egentlig ikke har noen mulighet denne dagen. Jeg ringte og prøvde å bytte time, men det er jo selvfølgelig fult ut mai - så hun ba meg prøve privat. Er det noen som har noen tips om hvor?? Jeg leter meg ihjel på nett, men finner bare haugevis med steder som tilbyr 3D og 4D - mens jeg kun vil ha den førstegangs ultralyden i "vanlig" 2D... Jeg har også hørt at man ved den første/offentlige rutineultralyden får utdelt fødeplass - hvordan fungerer dette hvis man tar det privat???? På forhånd takk..
tyr82 Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 hos meg her inne nå så er det en reklame for privat ul ved oslo medisinske senter. aner ikke noe om fødeplass.
Noregsgard Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Jeg tok den ordinære UL privat, da legen glemte å henvise meg til sykehuset. Tror jeg bestilte en 3D Ul, men fikk se mest i 2D, noen få klipp i 3D. Jeg sendte mail og forklarte at jeg ville ha rutineultralyd hos de, derfor tok hun også alle mål og så gjennom alt hun måtte. Dette gjorde hun i 2D . Hun Skrev også på helsekortet og korrigerte terminen. Hun tok seg også god tid til å se kjønn og ta bilder Finner du noen private som tar UL så kan du bare ringe eller sende en mail der du forklarer at du ønsker at de skal ta rutineultralyden for deg. De fleste tilbyr dette.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Ikke så lenge sida var det snakk om dette. Jeg tror det var ei klinikk på grønland. Og der var det ikke kø og kunne få time rakst og var heller ikke så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 http://www.gronlandb...r.no/index.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå