Gå til innhold

Dilemma,trenger litt hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært permittert en periode på butikken jeg jobber på,ble tatt tilbake nå for litt siden,er sykevikar fram til august.jeg er nå gravid,hva gjør jeg?ta abort og ha jobb videre etter august,eller få barnet og miste jobben sikkert:(?har vært her i 1,5år.er bare trist...selv om jeg burde vært kjempe gla nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan jo uansett ikke sparke deg bare fordi du blir gravid. Du trenger heller ikke si noe om at du er gravid før magen er så stor at du ikke kan skjule det lengre. Du kan fint fortsette i jobben i fire mnd, finne deg en annen jobb når denne utgår. Du må jobbe seks av de ni siste mnd for å få permisjon, dette gjelder også sykemelding.

Er du sikker på at du ikke vil få fast ansettelse etter sykevikariatet ditt er over da? Visst ikke ville jeg bare funnet meg en annen jobb som ga penger inn. Det er ikke bare bare og ta abort, og dersom det er ett snev av deg som ønsker og beholde barnet så gjør du det. Er min mening :)

Skrevet

Ville aldri i verden tatt abort for å ha en jobb fram til august.

Dessuten kan de ikke sparke deg fordi du er gravid. Ta jobben, barnet og søk videre etter andre jobber :-)

Skrevet

Ønsker jo denne babyen. Vet de har bruk for folk,så om de sier meg opp må de ansette noen andre.

Skrevet

Ønsker jo denne babyen. Vet de har bruk for folk,så om de sier meg opp må de ansette noen andre.

Da gjØr du en kjempe tabbe om du tar abort, skjØnner ikke problemet, du har jobbet der i 1,5 år de trenger folk, hvorfor ikke bare si til de at når sykevikariatet er over så vil du ha fast ansettelse der ellers må du se deg om etter noe annet? Du trenger som sagt ikke nevne noe om at du er gravid.

Skrevet

Ok,men trur de kommer til og la kontrakten gå ut bare,da får vi bare håpe det kommer en annen jobb:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...