Gå til innhold

Flere som kjeder seg i permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet vi norske kvinner er heldige som får et helt år med betaling av staten for å gå hjemme med de små, men jeg må si jeg syns det begynner å bli ganske kjedelig og kjenner at jeg egentlig er veldig lei...

Har ikke noe med barnet å gjøre, jeg er utrolig glad i han og han er snill som dagen er lang, men jeg merker at jeg savner jobb og å få litt annen input. Dagene er jo kliss like jo!

Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OH yeah! Kan nesten ikke vente med å få komme tilbake! Men på den andre siden så er jeg veldig glad jeg kan late meg hjemme om dagen. Gjøre som jeg vil. Men ja dagene har en tendens til å bli veldig like. Derfor tror jeg det nå som det blir vår blir litt bedre, lettere å være ute alle mann og det går mot lysere tider :) Gleder meg til sommeren som selvsagt skal bli super fin og varm :D

Skrevet

Jeg også er litt sånn at jeg nesten ikke kan vente med å begynne å jobbe igjen, men får nesten dårlig samvittighet av å tenke sånn...

Men tenker at det er normalt at det kan bli slik, det er jo en enorm omveltning :)

Det med lysere tider, vår og sommer hjelper veldig å tenke på så det skal bli godt når sommeren kommer for fullt :)

Skrevet

Hadde det slik sist permisjon. Hadde planer om å dele permisjon ca 50/50 med far, men så hadde ikke han permisjonsrettigheter og dermed måtte jeg ta alt av fellespermisjon+pappapermisjon... Skal si jeg var lykkelig da!

Det ble til at vesla vår begynte ganske tidlig i barnehagen (9,5 mnd), i en familiebarnehage hvor hun stortrivdes fra første stund (var veeldig glad vi var heldige og fikk plass!). Og mamma trivdes også med en gang bedre når hun fikk begynt å jobbe igjen (jobbet da 50% resten av permisjonstida). I tillegg var vesla med meg på jobb noen dager når hun var så lita at hun sov mesteparten av tida og med på en konferanse hvor bestemor ble med som barnevakt :-)

Denne ganga har heldigvis far permisjonsrettigheter så da blir det vel til at jeg begynner å jobbe 2/3 dager i uka etter at min obligatoriske mammapermisjon tar slutt :-) Best for mamma, best for pappa, best for lillebror :-)

Du får bare glede deg over lysere og varmere tider, og ikke få dårlig samvittighet for at du vil jobbe, du er ikke alene :-)

Skrevet

Greit å høre at jeg ikke er alene om å tenke sånn :)

Hører alltid at alle andre storkoser seg i permisjonstiden, noe jeg ikke helt får til. Men gjør de eeeegentlig det tro? Kanskje bare noe de sier for at det er forventet at man skal kose seg så innmari...

Min også skal litt tidlig i barnehage (10 mnd) men det er fordi han er født litt sent (oktober) og jeg må begynne å jobbe igjen også mye pga økonomi.

Får prøve å vri tankene over til mer positive, har virkelig prøvd, men er ikke så lett kjenner jeg...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hører alltid at alle andre storkoser seg i permisjonstiden, noe jeg ikke helt får til. Men gjør de eeeegentlig det tro? Kanskje bare noe de sier for at det er forventet at man skal kose seg så innmari...

Min også skal litt tidlig i barnehage (10 mnd) men det er fordi han er født litt sent (oktober) og jeg må begynne å jobbe igjen også mye pga økonomi.

Får prøve å vri tankene over til mer positive, har virkelig prøvd, men er ikke så lett kjenner jeg...

Er det virkelig så vanskelig å tenke seg at andre føler annerledes enn deg, at du går ut fra at de lyger når de sier at de kooooser seg hjemme?

Jeg nøyt hvert minutt jeg var i permisjon og ser med blanda følelser på at det er far som skal ha hoveddelen av permisjonen med nestemann. Det er (som regel) den eneste tiden i barnet liv vi har helt fri og kan benytte dagene som vi vil og er for meg svært verdifull.

Skrevet

Jepp, kjeda meg, kunne ikke gått hjemme hele permen. Var tilbake 60% i jobb etter 3 mnd, delte med pappaen. Jobb og perm var perfekt. Lille i barnehage da han ble 13 mnd.

Skrevet

Finnes nok mange som koser seg gløgg ihjel hele permen, meg inkl.!:) Kunne gjerne vært lenger osv for min del, det å følge barnets alle små fremskritt er det beste i verden! :)

Skrevet

Ja jeg har kjeda meg i begge mine permisjoner. Er veldig glad for at vi delte 50/50. Fint å få tid med barna og fint at de slipper å gå bhg, men jeg trives så godt i jobben min at det var deilig å begynne å jobbe igjen.

Skrevet

Jepp, permisjon var kjedelig. Begynte derfor på 100% studier da barnet var 3 1/2 mnd. Pappa var hjemme 40 %, 2 dager (4 halve) i uka, og vi syns selv at vi fikk maks ut av barnets første år. Begge var nok hjemme til å få fulgt barnets utvikling nøye og begge fikk sosialt og faglig påfyll og utfordring. Perfekt for oss!

Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å tenke seg at andre føler annerledes enn deg, at du går ut fra at de lyger når de sier at de kooooser seg hjemme?

Jeg nøyt hvert minutt jeg var i permisjon og ser med blanda følelser på at det er far som skal ha hoveddelen av permisjonen med nestemann. Det er (som regel) den eneste tiden i barnet liv vi har helt fri og kan benytte dagene som vi vil og er for meg svært verdifull.

Neida, mente ikke at folk direkte juger altså, men at noen kanskje er redd for å si rett ut at de syns det er litt kjedelig fordi det er forventet at i permisjonstiden skal man kose seg.

Jeg svarer selv at det går greit hvis jeg får spørsmål om dette, det går jo greit men jeg storkoser meg ikke.

Fint at du koser deg i permisjonstiden, skulle ønske jeg gjorde det samme :)

HI

Skrevet

Jeg syns det ble litt kjedelig mot slutten av permisjonen med førstemann, men det var fordi barselgruppa møttes sjeldent og jeg ikke hadde noen andre venninner som var hjemme. I andre permisjon møttes barselgruppa ofte og jeg hadde en del andre venninner som var hjemme, så da syns jeg det året jeg var hjemme gikk alt for raskt.

For å unngå og kjede seg, så må man finne på noe annet å gjøre enn å gå hjemme med babyen og trille tur alene hver dag. Jeg gikk en del i åpen barnehage og det var mange med forholdsvis små barn som gikk der. Noen med veldig små babyer hvor det var tydelig at det viktigste i begynnelsen var at mor kom seg ut, men at det etterhvert ble viktig for babyen også etterhvert som den ble større.

Skrevet

Jeg syns det ble litt kjedelig mot slutten av permisjonen med førstemann, men det var fordi barselgruppa møttes sjeldent og jeg ikke hadde noen andre venninner som var hjemme. I andre permisjon møttes barselgruppa ofte og jeg hadde en del andre venninner som var hjemme, så da syns jeg det året jeg var hjemme gikk alt for raskt.

For å unngå og kjede seg, så må man finne på noe annet å gjøre enn å gå hjemme med babyen og trille tur alene hver dag. Jeg gikk en del i åpen barnehage og det var mange med forholdsvis små barn som gikk der. Noen med veldig små babyer hvor det var tydelig at det viktigste i begynnelsen var at mor kom seg ut, men at det etterhvert ble viktig for babyen også etterhvert som den ble større.

Nei vi går ikke bare hjemme altså, barnet trenger jo nye inntrykk og impulser så det sørger jeg for at han får.

Men det blir nesten de samme tingene man gjør hver gang man skal noe og det kan bli litt ensformig syns jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...