Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Lillejenta mi har fått eksem i ansiktet. I forrige uke var det ganske hissig med røde prikker og tørr, ru hud. Hun har også fått skorpedannelse, gulaktig puss og sprukne sår, særlig bak ørene og i øyebrynene.. Hun gnir seg mye i ansiktet og virker plaget med kløe. Klorte seg veldig mye før jeg begynte å ha på henne votter.. Jeg snakket med helsesøster som mente at jenta mi muligens reagerer på melk. Fordi jeg gir mme har jeg gått over til HA 1 (hypoallergen mme).. Det ser ut som hun nå er mye bedre. Det røde hissige har gitt seg, men skorpene og sårene er fremdeles tilstede. Huden er også fremdeles tørr og ru... Det tar kanskje tid å leges.. Hun har imidlertid ingen magesymptomer som jeg kan registrere. Hun har en bæsjebleie i døgnet, og den er mørk grønn.. legen mente man ikke kun si noe ut fra farge og konsistens så tidlig som ved sju uker.. Hun promper litt og har magevondt innimellom, men det er jo vanlig!. Hun sover godt om natten når hun har på seg votter. Faktisk så mye som seks-sju timer i strekk (for en lykke!;-).. Men, er det noen som har erfaring med melkeintoleranse? Er det vanlig å bare ha hudsymptomer? Legen mente jeg skulle gi det litt tid, smøre mye med a-creme, og hydrokortison på de mest utsatte stedene (der det har sprukket opp og er sår og verk)... og kanskje gå over på nutramigen hvis det ikke gir seg.. Vi fikk også henvisning til spesialist for å evt ta allergitest... men han mente vi kunne vente litt og se an før vi kontakter spesialist.. Kanksje er det ikke nødvendig ifølge legen... Hmm.. føler jeg nesten fikk flere spørsmål enn svar av legetimen. Er det noen som har erfaring med melkeallergi/intoleranse?.. er det sannsynlig at hun reagerer på melk? Eller, kan det være noe annet? atopisk eksem, et virus.. el.l.? vi bruker forresten kun nøytralt parfymefritt vaskemiddel. Dessuten er hun helt helt fin på resten av kroppen. Har bare eksem i ansiktet... hva tenker dere? Hadde satt pris på synsing, og evt deres erfaringer...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Hva er det du prater om egentlig? Du aner ikke hvorfor hun får flaske! HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 De fleste babyer får jo melkeutslett i den alderen. også kalt rev, men jeg vet ikke om de får det når mor ikke ammer. Siden du nevner gule skorper bak ørene og i øyenbrynene (der det er hår) kan det jo være skurv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå