silena Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Noen som har erfaring med foranliggende morkake og flyreiser? Er i uke 19 og har morkake som dekker fødselskanalen. Har hatt en blødning i uke 13 ellers ok. Jeg får ikke noen konkrete råd fra jordmor, sykehus eller lege ang flyreise. Noen som har efaring med dette?
stadig_større Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 jeg reiste i påsken og merket ingenting.. visste vel egentlig ikke at det skule gjøre noe?
mamma til 4 :) 1 SA gravid Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Jeg hadde det slik i forrige svangerskap og jeg reiste mye med fly og det gikk bra. Så lenge din lege/jordmor ikke fraråder deg til å fly så kan du gjøre det helt frem til 34 uke å lenge det er et normalt svangerskap. Jeg har også reist en del i dette svangerskap og skal også gjøre det i uke 28..
Tutla Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Gyn oppdaget foranliggende morkake hos meg i uke 7. Fikk egentlig ingen restreksjoner, annet enn at jeg ble frarådet hard fysisk aktivitet og utenlandsreiser. Grunnen til at jeg ble frarådet utenlandsreiser er at dersom en får store blødninger fra morkaken, selv om det er så tidlig så kan en få beskjed om å ligge i flere uker. Dersom en da oppholder seg i utlandet vil en ikke få dekket hjemtransport av reiseforsikringen siden en vet om dette før en reiser, noe jeg hadde gjort om det ikke var oppdaget. Er en i Norge vil en bli flyttet til sitt primærsykehus så snart det er medisinsk forsvarlig og praktisk mulig. så om du skal til utlandet ville jeg i alle fall sjekket med reiseforsikringen om du får hjemtransport dekket av de dersom noe skulle skje. ellers ville jeg bare tatt en telefon til jordmor og hørt hva hun sa om å fly. Men kan ikke forstå at det skulle være store farer med det, selv om du har totalt dekket mormunn av morkaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå