Gå til innhold

Andre som føler de er veldig lik svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått følelsen av at jeg og svigermor er veldig like som personer, og også at vi liker mye av det samme! Svigermor har også kommentert dette. Men.. Er mannen bevisst på det?? Han har kommentert flere ganger at det er supert at vi kommer så godt overens, og at vi tenker likt om forskjellige ting, men vet ikke om han har trukket parallellen om at vi faktisk er veldig like personer. Han er ingen mammagutt, og forventer heller ikke at jeg er noen mor for han, men likevel... Er det vanlig at man ubevisst leter etter partnere som er lik foreldrene sine? Aldri tenkt over det før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies jo at mange velger partnere etter hvordan foreldrene er eller ikke er. Dette er noe som skjer ubevisst. Veldig stort tema innen psykologi.

Jeg har vokst opp med en far som ikke har vært tilstede. Har heller ikke hatt kontakt med han. Mannen min er en skikkelig pappa og en skikkelig familiefar. Det var ikke et bevist valg, men noe må jo ligge i det.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har absolutt ingenting til felles med min svigermor. Heldigvis vil jeg si ;)

Jeg tror nok at det har vært et ganske bevisst valg fra mannen sin side, han slet veldig med en mor som ikke fulgte sosiale koder og som totalt mangler selvinnsikt i oppveksten hans. Hun er høyrøstet og dominerende og hører aldri på andre.

Skrevet

Kan kanskje være noe i det. Jeg er nog også ganske lik min svigermor på mange områder, men på andre igjenn er vi veldig ulike. Og det er faktisk på ulikhetene jeg og min mann hatt de største konfliktene, og det kan vel ha noe med at han er vandt med og oppvokst med at det skal være på et visst vis og jeg på et annet og så krasjer det når begge ønsket å ha det på den måten vi er mest vandt til. Men dette kan jo selvsagt også bare være tilfeldigheter, for mannen min er ikke i nærheten lik min stefar som er den jeg altid sett opp til, men han er veldig, veldig bra likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...