Gå til innhold

Bytte barnehage for treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å takke ja til førstevalget vårt av barnehageplass, og vår sønn kommer til å være rundt tre år når byttet skjer. Han trives imidlertid godt der han er nå, han har vært der i ett år, og jeg kjenner at jeg gruer meg litt til dette skal skje. Noen tips til hvordan overgangen kan skje på en fin måte? Og har dere erfaringer med slike bytter for barn i hans alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Min yngste byttet barnehage på den alderen. H'n gikk i en barnehage kun for de minste, altså barn opp til 3 år. Da vi skulle over i barnehage for større barn fikk vi ikke førstevalget vårt, der de fleste vennene skulle begynne. Mitt barn måtte da begynne i en barnehage der h*n ikke kjente noen, hverken små eller store.

Det gikk helt greit. Det ble en ny tilvenning, selvsagt, men den var over på en og en halv dag. Den første dagen i barnehagen var jeg der, hele tiden, men barnet brydde seg ikke stort om meg. Den andre dagen skulle pappa være med, men han bare gikk for barnet brydde seg fortsatt ikke.

Og siden gikk alt fint. Rene solskinnshistorien for oss, altså.

Skrevet

Så flott å høre! Andre som har erfaringer? Jeg tar gjerne imot annet enn solskinn også altså, man lærer jo mye av utfordringer.

Skrevet

Veldig avhengig av selve ungen. Noen er åpne og ikke redde for det nye, andre er mere forsiktige. Noen bruker en dags tilvenning, andre skal syte på morgenen i flere uker. Det må jo man bare regne med, men det hjelper på hvis det er noen unger han kjenner fra før av der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...