Gå til innhold

dere som er gravide og sykemeldte...


Kosemosepose

Anbefalte innlegg

Hvilken uke er dere i og hvorfor er dere sykemeldt?

 

Hva jobber dere med? Må dere til samtaler på arbeidsplassen?

 

Har dere dårlig samvittighet ift jobb?

 

Ble i dag sykemeldt ut neste uke, og har litt dårlig samvittighet. Føler vel egentlig jeg burde klare å gå på jobb, selv om jeg har bekkenproblemer og søvnproblemer. Har kontorjobb og er 27 uker på vei. Vil både jobbe og være hjemme...

 

Legen min er utrolig grei og hører stort sett på det jeg sier om formen osv, det var hun som foreslo sykemelding, og jeg kunne ringe neste uke om jeg ikke orket å gå tilbake på jobb etter denne sykemeldingen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyt sykmeldingen din. Ta vare på den selv og tenk at du fortjener å være hjemme. baby kommer snart, og du får ikke alene tid på same måte.

Jobbe skal du gjør resten av livet ditt.

 

Mitt første svangerskap: Jobbetjeg 100% frem til permisjon + hadde en vaske jobb på kveldstid som jeg tok frem til 6 mnd.

 

Andre svangerskap: Gravid mens jeg var hjemme med baby 1. jobbet i 3 mnd før jeg gjekk i ny permisjon,

 

Tredje svangerskap: Sykemeld fra uke 7-8. Grunnet kvalme døgnet rundt, svimmel, så gule prikker i synsfeltet. Har her også hatt 2 ganger urinsveisinfekjson, bihulebetennelse (grusomt), og en betennelse i kroppen. 4 ganger antibiotika.

Vondt for å sove, har vonde ben. Stoffskifte mitt er feil (Har hatt lavt stoffskifte i 20 år) ++

Jobber i barnehage og er i dag i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37, så er i permisjon nå, men har vært fullt sykmeldt siden uke 26. Jeg har vært det pga psykisk stress i forbindelse med graviditet/tidligere graviditet og fødsel (jeg hadde en fødselsdepresjon med første barn). Jeg fikk mye trøbbel på grunn av egen oppvekst, som måtte bearbeides på nytt da jeg fødte førstemann, og nå igjen da jeg venter nr to. Jobben er i seg selv svært stressende og krevende, og det ble for mye for meg å både ta meg av andres problemer når jeg hadde for mange selv.

 

Jeg jobber som saksbehandler i barnevertjenesten. Har vært i en samtale som jeg grudde meg til, men det gikk veldig fint. Trengte ingen flere, da jeg uansett skulle ut i perm etterhvert og tilrettelegging ikke var mulig.

 

Jeg har ikke dårlig samvittighet, men det tok lang tid å erkjenne at jeg ikke kunne jobbe. Jeg slet mye første året etter jobbstart med nr en, og fikk vel i løpet av det året jobbet mye med min dårlige samvittighet. Nå vet jeg at jeg har noen begrensninger som andre slipper å ha, derfor kan ikke jeg være gravid, forberede meg på morsrollen og være i jobb. Jeg vet hva som skjedde sist, da jeg ikke lyttet til kroppen/hodet og jobbet som en gal hele svangerskapet. Hverken jeg, familien min eller jobben min nøt godt av det i ettertid. Dette svangerskapet har vært mye lettere enn første, selv om jeg har en aktiv 2,5 åring. Betydelig lavere blodtrykk og ikke konstant stram mage med masse kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 60% sykemeldt, er i uke 32. Har kontorjobb. Ble 20% sm fra uke 24 pga. bekkenløsning, søvnproblemer, og at jeg er generelt utslitt.

 

Har hatt en "formell" samtale med sjefen, og skrevet oppfølgingsplan (der det sto at det er ikke så mye å gjøre, lite tilrettelegging mulig, osv). Dette skal skrives etter 7 uker tror jeg, og hvis det blir over en viss lengde skal vel NAV inn i bildet også (dialogmøte på jobb).

 

Ellers så snakker jeg jo med sjefen om formen min titt og ofte, siden jeg jobber et par dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemedldt i uke 7 grunnet ekstem svangerskaps kvalme, begynte å jobbe gradert. Er nå i uke 25 og ble sykemeldt 80% i går grunnet bekken og rygg. Ikke vært til samtale med jobb el nav.

kos deg i tiden med å være sykemeldt:) Kroppen trenger hvile hvis den er vond:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sv.skapet har jeg ikke vert på jobb en eneste dag, først grunnet kvalme, og så bekken/rygg og psykisk belastning grunnet en jobb som ikke ville ha meg der som gravid. Jobber i klesbutikk, er 28 uker i morgen =)

 

Har overhode ikke dårlig samvittighet,jeg nyter heller denne lille stunden jeg kan være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar!

 

Jeg fikk tlf fra daglig leder i dag, han ville snakke med meg i morgen. Gruer meg sånn ! Vet han kommer til å stille masse ubehagelige spørsmål som keg ikke vil/kan svare på ...

 

Han sa rett ut til meg da jeg sa jeg var gravid at han synes det var idiotisk at "alle" gravide blir sykemeldt, at hans kone jobbet gjennom 3 graviditeter osv... Var vel i utgangspunktet negativ til at jeg var gravid i det hele tatt.

 

Gruer nå, kommer ikke til å svare på spørsmål om hva som feiler meg eller hvor lenge jeg blir sykemeldt - det vet jeg jo egentlig ikke! Men kjenner lite lyst til å gå tilbake til jobb, må jeg innrømme...

 

har planer om å finne meg ny jobb før jeg er ferdig med foreldrepermisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt 50 % i uke 20 rett etter at jeg fant ut at jeg skulle ha tvillinger. Ble fulgt opp av fødselslege fra uke 22 hun sykemeldte meg 100 % ut svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...