Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Vi venter vår første baby, en jente, i Juni. Navnediskusjonene går høyt om dagen og det ser ikke ut til at vi blir enig med det første. Men i går kom min samboer med et forslag. Jennifer. Før syntes jeg navnet var platt og kjedelig men nå liker jeg det faktisk mer og mer. Rampete og vakkert på samme tid:) Vi er to veldig internasjonale mennesker. Jeg er absolutt norsk men mannen er halvt tysk, halvt fransk. Vi har jobbet i USA og England i lengre tid begge to og har et større nettverk der borte enn vi har her hjemme. Jeg synes derfor det vil være passende med et internasjonalt navn som er lett å uttale for de aller fleste. Dog liker jeg ikke disse typiske topp10 serienavnene som Chloe, Emily, Isabelle, Michelle osv... En av mine aller beste venninner heter også Jenna og da kunne jo navnet til tulla funke som en slags oppkalling:) Til daglig vil hun sikkert gå som Jenni/Jenny:) Hva synes dere? Pent eller kjedelig 90-talls? Må jo innrømme at jeg fortsatt tenker Jennifer Aniston når jeg hører navnet, men hvem gjør ikke det? Og det er da i og for seg alt annet enn negativt?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg liker det ikke, men jeg er ikke så internasjonal av meg heller.. Så jeg tror ikke du skal høre på meg... Min mann var veldig interessert i at en av våre jenter skulle hete Jenny, men klarte ikke å overtale meg, gitt..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Jeg kjenner en jennifer i norge, og må inrømme at jeg synes det er en smule harry. Da synes jeg jessica feks er hakket bedre.. :/
Gjest Mentha & Junior Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes Jennifer er et fint navn Og så må du huske på at uansett hva navnet minner deg om nå så vil det få en helt ny og spesiell betydning når du ser jenta di for første gang:) Det er jo et veldig godt og internasjonalt navn når dere er såpass mye/har et stort nettverk i utlandet, og enkelt å uttale på mange språk. Synes du skal følge magefølelsen her jeg. Hvis både du og mannen liker navnet så ser jeg ingen grunn til å forbigå det
GlemMegEi Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 syns det var fint jeg:-)vår skal hete Jessica og det er jo innafor samme gata omtrent:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå