Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Som så mange andre, har vi ikke søkt pappapermen før min perm gikk ut (i februar). Han skal ha en dag i uka med minstemann. Er løpet kjørt??? H J E L P!
Himmel og hav Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Nei, det er ikke kjørt, men han mister de ukene som har gått mellom permisjonen din sluttet og nå. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Nyttig+%C3%A5+vite/Viktig+informasjon+til+fedre+som+skal+utsette+fedrekvoten.280554.cms
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Etter den info jeg fikk fra nav, er løpet kjørt da desverre..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 det kan det bare ikke være altså. Det er jo helt tullete at det brevet ikke kommer tril far. Og at nav da "tar" hele permisjonen. Kan jeg si at jeg har hatt ferie de ukene etter perm? hi
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Har hatt flere vennepar som har gått på samme smellen. Du kans elvsagt klage, men dere kommer mest sannsynlig ingen vei. Dere har mistet far sine 12uker. Det står jo og i brevet du fikk fra nav når du gikk ut i din permisjon, så de har alt sitt på det rene.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Spiller ingen rolle hva du sier nå i ettertid, hvordan far skal ta ut fedrekvoten må dere gi beskjed om til nav før den siste dagen i din permisjon. Om far skulle utsatt fedrekvoten fordi du har hatt ferie skulle dere gitt beskjed om det også. Her har dere dessverre gjort en kjempebrøler som ikke har sjekket dette opp på forhånd, og ingen andre enn dere selv har skylden for det. Skjønner jo at det er kjempekjipt, men trodde dere virkelig at nav automatisk skulle skjønne at far skulle ta ut fedrekvoten som tidskonto uten at dere ga beskjed om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå