Gå til innhold

Øreverk hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 3 som i går helt plutselig begynte å skrike, han hadde vondt i øret, å ville legge seg. (noe han ellers helst ikke vil) Han hylte og bar seg ei stund før han sovnet, våknet etter en times tid og fikk en paracet. Har nå sovet hele natten og er i fin form nå. Sier han ikke har vondt i øret / bare litt vondt. Han er litt forkjølet og har hoste.

Tror dere han vil få ondt igjen til kvelden? Jeg aner ikke hvordan det er med ørebetennelse ? Kan han dra i barnehagen, ville dere tatt han til legen? Han er jo i fin form nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at nesen hans er åpen og fri for snur :) dess tettere han er dess større trykk blir det i øret! Ville tatt ham til legen for silkerhetsskyld, og holdt ham hjemme. Er det ørebetennelse bør han ikke få trekk på øret , noe verftfall jeg synes er fort gjort i b.hagen med lier som blir dradd av, og kanskje ikke alltid tatt like godt på

Skrevet

Tror ikke det er noe vits i å ta han med til legen. Hvis han bare hadde vondt i går kveld og er helt fin i dag så kommer ikke legen til å gjøre noe uansett. Og øreverk går somregel over av seg selv.

Skrevet

prøvde med slike saltvannspipetter i går, men det får jeg trolig ikke i han igjen. Han fikk være hjemme i dag, så ringer jeg legen å hører hva de mener når det åpner. Om det er som du sier at det som regel går over av seg selv, har det sikkert gjort det. Merker han hører dårligere nå da, er høylytt når han prater, og hører nesten ikke tv'n selv om det er mer en nok lyd ..

HI

Skrevet

Det er delte meninger angåendes øreverk hos barn. Noen har dratt til legen og var glade for det. Fikk antibiotika og alt. øreverk komme rog går dessverre. Og det kan ofte hende at den kommer utover kvelden. Skjer med meg ofte også. Og da er det vondt altså!

Det som sies om "ørebarn" er at dei må kutte ut melkeprodukter. Melk danner slim. Jeg skulle ihvertfall prøvd det når det er på det verste.

Skrevet

Det som skaper verk er væske i mellomøret og trykk på trommehinne. Det eneste antobiotika gjør er at det blir bedre litt fortere.

Gi paracet når han klager på smerte. Bruk otrivin for barn, og vil du ikke det anbefaler jeg physiomer saltvannspray. Ikke noe behagelig, men den er under trykk og forebygger ørebetennelse.

Sørg for at nesen er så åpen som du kan. Hjelp han å pusse ut gørra! Du kan også ha litt bomull i øret som gjør vondt. Det lindrer litt på smertene.

Ellers er det ikke nødvendig å dra til legen med det samme. Trekker det ut uten å bli bedre, så må du selvfølgelig det da!

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...