Mamma til Tuva:) Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Jeg er bare litt nysgjerrig på hvor lenge dere ventet til dere bestemte dere for å bli gravide. Samboer og jeg har bestemt oss for å slutte med p-piller nå i mai. Vi har vært samboere i 4 mnd. og vært sammen siden juli i fjor. Noen mener det er for tidlig og andre sier: go for it. Håper det er noen der ute som vil gi sin mening om dette:) Vil bare understreke at jeg har bestemt meg. Er kun ute etter å se hvor lenge andre ventet:)
Gjest AnneS Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Hehe, da var vi hvertfall tidlig ute Fikk vår første da vi hadde vært sammen i 9 mnd akkurat Giftet oss etter 2 år, og nr. 2 kom etter vi hadde vært sammen i 2,5 år
Solstrålen2012 Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 (endret) Vi bestemte oss med en gang vi flyttet sammen,noe som skjedde veldig raskt etter vi ble sammen snau måned vis jeg ikke husker feil. Nå etter seks år prøving er vi endelig gravid:) Endret 11. april 2012 av Solstrålen2012
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Vi har vært sammen i 3 år, og har bestemt oss for å begynne å prøve nå
Gjest Verpehøna Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 2.5 år. Føles som om vi har vært sammen i 20 (på en positiv måte )
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Sluttet på p-pillene 1 år og 4 mnd etter vi ble sammen.
Lirest Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Tok ut spiralen ca 1 mnd etter at vi ble sammen, giftet oss etter 3 mnd og førstemann kom etter 1 år. Har nå vært gift i 2 år og venter nr 2. :-) Kjente at det var helt rett for oss og angrer absolutt ikke.
Igangpånr2 Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Vi ventet lenger enn de fleste, tror jeg. Men når man er klar, så er man klar. Vi hadde vært kjærester og samboere i 6 år før vi bestemte oss :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Vi hadde vært sammen leeeenge. Hehe. Vi ble sammen på vgs, og var fattige studenter og lærlinger til vi var 20, så ville vi bygge hus før vi bestemte oss for å få barn og ha stabile jobber. Når huset var ferdig var vi 21, og begynte prøvingen like før jeg var 22år. Så 5år fra vi ble sammen begynte vi å prøve. Vi var jo begge enige om barn fra begynnelsen, men det passet aldri selv om lysten var stor. Er ganske glad for det idag, for det hadde vært tungt å få barn på vgs, uten penger i permisjonen eller noe.
anna t Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Vi hadde vært sammen i 12 år (bodd sammen i 5 år og vært gift i 1 år) når vi begynte å prøve. Ble gravid med en gang. Men det var ikke akkurat sånn at vi "venta" da. Ble sammen når vi var 16 og ingen av oss var klare for barn før. For oss passa det sånn, og jeg er veldig glad for at vi gjorde det sånn. Men alle er forskjellige, og gjør det som passer for dem. Lykke til, håper dere blir like lett gravide som oss
Mama! Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Vi var sammen i fire år før vi begynte å prøve. Hadde vært gift i 1,5 år da. Jeg ble gravid med en gang Nå venter vi nr. 2.
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Vi har snart vært sammen i 8 år, ( hverandres første og største kjærlighet ) har prøvd nå i snart 2 år uten å lykkes så håper på et mirakel snart Eier forresten hus og er forlovet
<3 2G <3 Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Flyttet sammen etter et par uker, giftet oss 1,5 år etter vi møttes, og prøvde i 2,5 år før vi fikk jr. (han er nå 6,5 snart) og vi har nå prøvd i 1,5 år og oppdaget at jeg har PCOS og vi muligens må på IVF. Har vært sammen i over 11 år:-)
Englebarn11og12 Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Sammen når jeg var 14 forlova 18. Kjøpte hus og gifta oss når jeg var 19. Slutta på pilla når jeg var 22. Er nå 26 ingen barn da det har vist seg at mannen ikke kan få på vanlig måte, så vi har nå vært gjennom noen prøverørsforsøk. Håper det skjer snart.
Briskeby Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Ble sammen med mannen min da vi var 20,og giftet oss da vi var 31. Nå venter vi førstemann om ca 5 uker i en alder av 33år uten noen lang prøveperiode i forkant......så ingen skal si vi har hatt det travelt;-) Var liksom så mye vi skulle rekke før ekteskap og barn,og dette var helt riktig for oss:-)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Ble samboere nesten med en gang vi ble sammen. Begynte å prøve etter 1 år og 9 mnd
Bentix Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Vi flyttet sammen etter 5 måneder og kjøpte leilighet sammen etter ca ett år og nå har vi nettopp startet prøvingen =) Nå har vi vært sammen i 1,5 år. Så går unna her også, men føles helt riktig =)
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Vi hadde vært sammen i 11 mnd når vi begynte å prøve. Jeg var på den tiden 23 år, og jeg følte ganske tidlig at jeg hadde funnet mannen i mitt liv. Når en treffer den rette så kjenner en det i hjertet, og da er det bare å kjøre på Det er iallefall min erfaring:)
blå2010+rosa2013 Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 vi har vært sammen siden juli ifjor, vi flyttet inn sammen 1 okt og jeg sluttet på pillen på søndag! jeg har en sønn på 19 mnd fra før, han var ikke planlagt og var aldri sammen med barnefaren! sønnen min kaller samboeren min pappa (noe som han begynte med selv ) siden vi ikke har noe kontakt med den ordentlige barnefaren! vi føler dette er et riktig tidspunkt for oss for hvem vet hvor lenge vi må prøve før vi blir gravide! føler meg mer trygg nå når det er planlagt enn når det bare plutselig skjer! noen sier til oss at det er for tidlig mens andre mener vi må sjanse!men tror det er opp til enhver hvor lenge man venter og føler seg klar!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 Synes mange her prøver å få unger fryktelig fort. Men godt vi er forskjellige. Vi ble sammen da jeg var 18 og mannen 20. Flyttet sammen da jeg var 19 og kjøpte enebolig da jeg var 22. Fikk første barnet da jeg var 25, lykkes med en gang vi prøvde:) Nå venter vi nr tre om ca en måned.
Mamma til Tuva:) Skrevet 13. april 2012 Forfatter #21 Skrevet 13. april 2012 Tusen takk for svarene deres:) jeg er glad for at vi alle er forskjellige og har forskjellige meninger om ting:) Jeg personlig mener at oppskriften på å være lykkelig og leve på en best mulig måte er å følge hjerte sitt. Vet man at det er riktig for deg, ja da er det riktig for deg selvom andre mener at det ikke er riktig:) Jeg har en datter fra et tidligere forhold, det forholdet varte ikke lenge. Jeg var ung og det var ikke planlagt. Klarte ikke å ta abort eller adopterte det bort. Nei, jeg måtte stå til ansvar for det som hadde skjedd. I dag er jeg utrulig takknemlig for at jeg bestemte meg for dette for jeg har verdens herligste 5-åring:) hun er kjempe gla i stepappaen sin og stepappaen er utrolig flink med henne og setter henne høyest. Han inkluderer henne i alt:) Jeg føler meg heldig som har en fantastisk datter og en fantastisk samboer:) ønsker dere alle lykke til med svangerskapet og prøving:) God helg til dere alle:)
Anon-Cru Skrevet 13. april 2012 #22 Skrevet 13. april 2012 Ble sammen i februar i fjor, flyttet sammen i juli i fjor, tenkte egentlig ikke at vi skulle få egenfødte barn (jeg ønsket i utgangspunktet å adoptere). Oppdaget i januar at jeg var gravid, men mistet tidlig. Spontanaborten gjorde det – svært overraskende – ganske klart for meg at jeg ønsker å oppleve å være gravid, så forrige måned begynte vi å prøve igjen, og håper på å bli gravide raskt. Det at vi virkelig går inn for å bli gravide kun et drøyt år etter at vi ble sammen har først og fremst med alder å gjøre (jeg fyller snart 31), og også for min del at vi har kjent hverandre lenge (møttes for første gang når jeg var 17!), så jeg er bombesikker på at han vil bli en helt utrolig bra far.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #23 Skrevet 13. april 2012 Vi begynte prøvinga 4 mnd etter at vi ble sammen (uten å være samboere). Visste at det kunne by på utfordringer å bli gravide og det tok 3,5 år før jeg ble gravid med førstemann. I mellomtiden giftet vi oss etter litt over 1 år sammen. Nå har vi snart vært sammen i 9 år, gift i 8, og venter nr 3 :-) Alle er ved hjelp av prøverørsbehandling.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #24 Skrevet 13. april 2012 Sammen i 11,5 år, samboere i 10,5 av dem, er 35 år gammel og ble gravid på første forsøk:)
MammaTilToTette + spire Skrevet 14. april 2012 #25 Skrevet 14. april 2012 Hehe,vi bestemte oss aldri vi....Vi var ikke kjærester på det tidspunktet jeg ble gravid med første, men bestemte oss for å beholde.. Alt har gått veldig fint, og nå venter vi nummer 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå