Gå til innhold

Reaksjon på mmr-vaksine ved 15 mnd kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerte deres små på den vaksinen?

Når kom reaksjonen og hva kan jeg evt forvente meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja...vet ikke, men hun fikk 38 i feber etter 10 dager. kan være tilfeldig.

Skrevet

Ingen reaksjon her i gården :-)

Skrevet

Reaksjonen etter mmr vaksinen kan komme etter en uke+-. Her så fikk han feber og mildt utslett ca. 1 uke etterpå.

Skrevet

signerer anonym #4.. holder på med det nå. Samt totalt spisenekt...

Skrevet

En uke etter kom feberen, den ble over 40 flere ganger. Snuppa var slapp og spiste lite. Tok vel tre dager før hun kom seg igjen.

Skrevet

Mmr vaksinen er sløve virus som blir sprøytet i kroppen, for å lage antistoffene, så det er nesten garantert at barna blir syke, sa helsesøster til meg. Og reaksjonen kan komme 1-2 uker etter at vaksinen er tatt.

Her kom reaksjonen 1 uke og 1 dag etter, og han fikk høy feber og var utilpass, men ellers ingen andre symptomer, det varte i to dager så var han bra igjen. :) sov litt mer enn vanlig og var sutrete/utilpass, men det gikk veldig bra. =)

Et lite tips jeg fikk fra legen: flytende paracet går raskere i kroppen enn stikkpiller, selvom mange tror det motsatte. Det var jeg veldig glad for! Gutten vår hater å ligge i ro, og hvertfall få en stikkpille i baken! så nå går det bare i flytende hvis det skulle trenges!

Skrevet

Mmr vaksinen er sløve virus som blir sprøytet i kroppen, for å lage antistoffene, så det er nesten garantert at barna blir syke, sa helsesøster til meg. Og reaksjonen kan komme 1-2 uker etter at vaksinen er tatt.

Her kom reaksjonen 1 uke og 1 dag etter, og han fikk høy feber og var utilpass, men ellers ingen andre symptomer, det varte i to dager så var han bra igjen. :) sov litt mer enn vanlig og var sutrete/utilpass, men det gikk veldig bra. =)

Et lite tips jeg fikk fra legen: flytende paracet går raskere i kroppen enn stikkpiller, selvom mange tror det motsatte. Det var jeg veldig glad for! Gutten vår hater å ligge i ro, og hvertfall få en stikkpille i baken! så nå går det bare i flytende hvis det skulle trenges!

Takk for tips! Da skal jeg kjøpe det og ha på lur :)

Smaker det godt eller så de vil ta det?

Skrevet

smaker ikke så værst. tror man får kjøpt med smak også, eller at d er tilsatt noe så d ikke smaker så vondt :-)

Skrevet

Feil. 20% får reaksjon.

Skrevet

Feil. 20% får reaksjon.

Ja du har rett. Fordi statistikken sier det, pga de mener det kan være tilfeldig at barnet blir sykt, og de anser sykdomslignende symptomer i likhet med det vaksinen er for (altså meslinger, røde hunder og kusma) er det som blir registrert som bivirkninger av vaksinen.

Men helsesøster sa det var stor sannsynlighet likevel at han blir syk 1-2 uker etter, og det stemte på gutten min hvertfall, og alle andre jeg kjenner rundt meg med barn =)

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,4547:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:28915::1:5800:5:::0:0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...