Gå til innhold

Nav!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er noen har som arbeider i Nav, vet dere hvorfor Nav bare har et tlfnummer?

Skulle jo tro at det er for å forenkle ting, men det er ikke slik jeg oppfatter at det har blitt...

Jeg har f eks en rådgiver her lokalt. For å få tak i han må jeg ringe fellesnummeret. Der må jeg gi en lang avhandling til ei/en om hvorfor jeg skal ha tak i rådgiveren min og så blir jeg ringt opp av rådgiveren enten samme dag eller dagen etter.

Kan ikke skjønne hvorfor dette skal være mer effektivt enn å ha muligheten til å ringe direkte til den man skal snakke med.

Om man ringer fellesnummeret for å få svar på noe blir man som oftest henvist til nettsiden. Der må man selv lese og tolke lover og regler.

Ringte for å få svar ang behandlingstid på en sak, det kunne hun ikke fortelle meg for det skulle jeg ha fått brev om. Jeg har ikke fått noe brev, men hun kunne uansett ikke si noe for de forholdt seg kun skriftlig når det gjaldt slike ting..... Ehm.. Javel.. Hvordan skal man da få svar om man ikke har mottatt noe brev?

Blir helt oppgitt. Nav er sikkert ypperlig når det fungerer, men det er noe dritt når det ikke gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun hatt med NAV å gjøre da jeg hadde fødselspermisjon, men det ble flere ganger litt tull med permisjonspengene og det var aldri noe problem å få tak i rett person og var de ikke tilstede så kunne jeg bare sende mail og be de om å kontakte meg, noe de også gjorde.

Mulig at du har vært uheldig.

Skrevet

De har direktenummer men holder disse veldig tett inntil brystet. Ellers ville saksbehandlerne sitti i telefonen dagen lang.. Be om mailadr til saksbehandleren, og skriv at du ønsker at de skal ringe deg..

Skrevet

Det er gjort sånn for at det skal bli mer effektivt for alle parter. Det virker kanskje ikke slik i alle tilfeller, men det er mange som ringer nav som får hjelp til det de trenger av kontaktsenteret som ellers ville ringt saksbehandleren. Saksbehandlere er ofte opptatt med møter og annet som gjør at de ikke er tilgjengelige på telefonen. Nå får de en melding fra kontaktsenteret i et fagsystem som gir dem tidsfrist på å kontakte deg. Det blir registrert at du har ringt og man kan siden gå tilbake og se det.

Jeg har bare god erfaring med systemet. En gang jeg ringte så fikk jeg beskjed om at hun jeg ville settes over til ikke lenger var min saksbehandler og at jeg ble satt over til den nye. Det sparte både meg og den gamle saksbehandleren for unødig tidsbruk.

Skrevet

Det er gjort sånn for at det skal bli mer effektivt for alle parter. Det virker kanskje ikke slik i alle tilfeller, men det er mange som ringer nav som får hjelp til det de trenger av kontaktsenteret som ellers ville ringt saksbehandleren. Saksbehandlere er ofte opptatt med møter og annet som gjør at de ikke er tilgjengelige på telefonen. Nå får de en melding fra kontaktsenteret i et fagsystem som gir dem tidsfrist på å kontakte deg. Det blir registrert at du har ringt og man kan siden gå tilbake og se det.

Jeg har bare god erfaring med systemet. En gang jeg ringte så fikk jeg beskjed om at hun jeg ville settes over til ikke lenger var min saksbehandler og at jeg ble satt over til den nye. Det sparte både meg og den gamle saksbehandleren for unødig tidsbruk.

Det må jeg si, du er jammen heldig.

Blir alltid lovet at de skal ringe opp igjen innen 2 virkedager, men det har ALDRI skjedd.

Skrevet

Pff, NAV fungerer omtrent slik som det blir fremstilt i serien som går på TVNorge nå. Utrolig bra!

Det er ikke til å stikke under en stol at NAV drives slik det gjør for at alle de som ikke virkelig har behov for det skal dø av frustrasjon og utolmodighet i prosessen og gå ut i jobb i steden. Mottar selv arbeidsavklaringspenger, og kan ikke fatte og begripe hvordan man skal kunne snylte seg frem i den stønaden. De er i alle fall på meg som hauker, og er utrolig strenge. Det støtter jeg altså, men jeg blir jo noget paff når jeg må sende inn min tredje legeerklæring fordi de andre to er borte i systemet på toogenhalv uke - selv om de er sendt elektronisk, pr.post og med topptrente brevduer.

Men jo, som nevnt, så har alle saksbehandlere både direktenummer og epost. Og om du blir systemslave, slik som jeg er, så får du til de til slutt. Om det derimot kan vente en dag eller fem, så får du det neppe. Hu dama på sentralbordet må ha jobb hu også, vøtt.

EN STOR KAKE TIL NAV!

De er den økonomiske klippen i livet mitt. Orker ikke leve med dem, kan ikke leve uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...