AAnonym86 Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hvor lang tid tok det før magen syntes og det var umulig å skjule det på jobb?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Jeg holdt det hemmelig frem til uke 22 nå når jeg skal ha nummer to. Mye av grunnen til det var fordi jeg var nyansatt og turte rett og slett ikke si noe. Bare utsatte det hele tiden, men til slutt måtte jeg bare si det til sjefen før noen kom meg i forkjøpet. Jeg syns selv det er veldig rart at ingen av mine kolleger har lagt merke til graviditeten tidligere, siden jeg begynte å få mage lenge før uke 12. Nå jobber jeg stort sett inne hos brukerne der jeg jobber, men jeg hadde nok lagt merke til om noen av mine kollegaer hadde hatt såpass mage. Ingen som har sagt noe eller gitt meg "rare" blikk så regner med de ikke har sett det. Alle har vært like overraska og saagt at når du sier det så ser jeg det.
AAnonym86 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2012 Hvordan greide du å skjule det SÅ lenge ? Hvis du jobber i helsevesenet har du vel "uniform" av typen som brukes på sykehus, eller ? Da kan jeg skjønne det men ikke om du bruker normalt tettsittende privatklær. Har samme problemstilling som deg da, nyansatt og ønsker ikke å si noe enda :/
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Vi går i private klær der jeg jobber. Har ikke gått så veldig inn for å skjule det heller, men har ikke strutta med magen eller "vagga" da jeg gikk eller noe, selvom bekkenet plager meg og spesielt etter enkelte arbeidsoppgaver. Jeg er ganske tynn, så er lett å se magen, den skjuler seg ikke i kroppen. Familie og venner har sett den lenge, (de har jo også visst det da) så egentlig ganske utrolig at ingen på jobben har sett det. Men da jeg sa det så sa den ene kollegaen min "Herregud, nå ser jeg det. Du er jo ganske stor!" og flere av de andre virka også overraska over at de ikke hadde lagt merke til det før. Men har bare fått positive tilbakemeldinger, også fra sjefen selvom jeg grua meg veldig til å si det til henne.
Lille♥mitt Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg var også redd for å si det til sjefen, grua meg lenge og venta helt til ca uke 22/23. Men sjefen ble glad på mine vegne, og det er ingen grunn til å utsette det. Det blir ikke enklere å si det jo lenger du venter, for å si det sånn... Det blir rett og slett bare mer og mer vanskelig jo lenger du venter. Sjefen vil jo lure på når du skal i permisjon da, og hvis det plutselig bare er to måneder til termin når du sier ifra, da kan sjefen bli litt misfornøyd derimot. Jeg vil råde deg til å bare hoppe i det og si det, sjefen setter pris på å få vite det tidlig fordi h*n da får god tid til og skaffe vikar for deg.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Jeg skjulte det til uke 18:) Hadde hatt en lang periode med sykdom og to operasjoner så hadde vært mye sykemeldt fra jobb. Hadde litt "dårlig samvittighet" på en måte.... Sa det til familen en helg og til sjefen da første arbeidsdag etter. Mener jeg var ca uke 22 før kollegaene mine fikk det med seg:) Da jeg skulle fortelle det til sjefen og sa jeg måtte snakke med han om noe så spurte han meg rett ut om jeg var gravid. Hadde hatt litt mistanke siden jeg hadde forandret så klesstil fra relativt tettsittende klær til større tunikaer, plutselig alltid store tørkler etc. Fikk ikke på meg de vanlige buksene mine fra uke 7, men nå var jeg under 60 kg da jeg ble gravid. Ikke dårlig til å være mann! Men nå har han fire unger selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå