Gå til innhold

Artikkel i Dagbladet,advarer mot div produkter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i danmark advarer de også mot en del deodoranter, spesielt i svangerskap da man lettere tar til seg stoffer i en slik tilstand og under armen er det tynn hud.. Forsknning har vist at det er mange stoffer i deo som finnes i krefkulene som oppdages i bryst..det er anbefalt gravide å kun bruke deo som er godkjent etter en viss standard...

sluttet å bruke vanlig deo for et par år siden da jeg leste rapporten og har brystkreft i familien.. bruker nå krystal deo..

leste en artikkel i vg for noen mnd siden som sa oe av det samme..

kan jo ikke verne seg mot alt da men jeg ble iallefall skrekkslagen nok til å bytte ;)

Skrevet

Ja jeg blir også skrekkslagen av slike produkter,de kan jo pakke i alt man vil for å oppnå ønsket effekt men hvor mye er alt testet...blir jeg advart mot å ikke bruk det så bruker jeg det ikke heller..Spesielt ikke når jeg er gravid..gikk et par produkter i søpla igår da jeg testa den hormonsjekkappen..

Skrevet

Ja, så bra det blir litt fokus på det her! I Danmark har dette vært tema i mange år - noe "alle" vet.

Aluminium og parabener er jo dårlig i deo. Jeg har også lest om at det er funnet parabener i brystkreftsvulster.

Jeg holder meg til økologiske og rene produkter, og har satt meg noenlunde inn i hva som er det verste på innholdslisten.

Sjekk også tannkrem, munnskyllevann, shampo og spesielt balsam ("vanlig" balsam er det MYE dritt i). Og hva bodylotion du bruker er egentlig viktigere enn eks øyekrem...en helt annen mengde man får på kroppen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Og jeg som elsker simple sminkefjerner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...