Gå til innhold

Hvor kan man søke støtte til utdanning?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Samboer, og har planer om å fortsette å være det...

Har aaalt for mye i studielån (kan ikke håndtere å betale mer i mnd), så lån fra lånekassen er uaktuelt.

Kan kanskje få dekket noe gjennom jobben, kommunalt...men da må jeg sikkert binde meg til arbeidsplassen i noen år...

Skolepengene er ca 30 000 i semesteret, noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få råd til dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke legater.

Er litt jobb å lete gjennom alle legatene det går an å søke på, men kan faktisk være en del penger å hente.

Husker ikke helt hvordan dette fungerer, men mener det blir gitt ut en bok/hefte hvert år med hva slags legater man kan søke og hva kriteriene er. Er legater for det meste altså, verdt et forsøk.

Skrevet

har ikkje nav noe? må vell kansje ha annen grunn til studier en at enn vil ha høyere utdanning? går jaffal ann og søke.

Skrevet

har ikkje nav noe? må vell kansje ha annen grunn til studier en at enn vil ha høyere utdanning? går jaffal ann og søke.

Nei, nav har ikke noe ;)

Hos nav kan man få støtte til omskolering om man har blitt syk på en måte som gjør at man må bytte beite, men nav finansierer ikke etterutdanningen til folk altså... Da måtte vi nok skrudd opp skattene en del :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du kan høre med arbeidsplassen din. Kusinen min er sykepleier og hun fikk dekket videreutdanning til psykiatrisk sykepleier mot at hun bandt seg til å jobbe på arbeidsplassen i 3 år etter endt videreutdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...