Gå til innhold

Når er det best å få barn under studier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man tar en bachelor, når passer det best å få barn?

1,2 eller 3 året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så tar jeg bachelor nå, begynner på 3. året nå til høsten. Skal få barn nå i slutten av mai. Dvs. jeg får med meg eksamen på 2. året, så har jeg sommeren helt fri med ungen, så til høsten begynner jeg på 3.året samlingsbasert, dvs skole en uke i måneden ca. De ukene jeg har skole får jeg hjelp av min mor mens jeg er på skolen.

Da er jeg ferdig med utdannelsen når ungen begynner i barnehage, og jeg kan da begynne å jobbe og tjene penger. Syns dette fungerer helt perfekt for meg.

Skrevet

Har du tenkt å ta et år permisjon da? Det er uansett lurt å få barn i mai/juni/juli kanskje, for da får du med deg våreksamenene før barnet kommer (om du ikke er i superdårlig form de siste månedene da). Men det er selvsagt ikke bare å bestille barn heller :P

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det blir med permisjonen siden mannen jobber offshore. Jeg skal begynne på en bachelor til høsten, men vil også begynne prøvingen snart. Jeg sliter med å bli gravid så det kan ta en stund og førstemann er snart tre år.

Men jeg tenkte å ta et år permisjon ja. Det er i hvert fall det jeg har lyst til å gjøre.

Skrevet

Jeg fikk barn nr. 1 rett etter jeg fullførte det 1.året :) Det passet veldig bra. Jeg gjorde meg ferdig med eksamen julen 2009, og fikk barnet i januar 2010. Andre barnet fikk jeg nå for noen få uker siden - nå går jeg siste året, og det passer ikke like bra - da jeg har eksamner i mai. Men jeg har troen på å klare det. Jeg visste jo at det kom til å bli travelt med eksamen og to små barn, så jeg har lest mye pensum samt skrevet ferdig bacheloroppgaven før termin.

Gjest peacock
Skrevet

Har du tenkt å ta et år permisjon da? Det er uansett lurt å få barn i mai/juni/juli kanskje, for da får du med deg våreksamenene før barnet kommer (om du ikke er i superdårlig form de siste månedene da). Men det er selvsagt ikke bare å bestille barn heller tongue.png

ja, og du får barnehageplass :-)

Ville nok ventet til mot slutten (mellom 2 og 3 året). Da er du godt vant med å studere og ved hvor mye arbeid som kreves når du er ferdig med perm. Og da er det ikke så lang tid igjen om du synes det er litt surt å skulle lese igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...