Gå til innhold

Kolikk!! Trenger tips og råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt utslitt!! Trulte gråter natt og dag!! Stakkars liten 2,5 mnd og har så vondt i magen. Blir stiv som en stokk og krøker seg! Vil bare bæres! Jeg blir helt utslitt av lite søvn og bæring! Vil så gjerne hjelpe, men ingenting ser ut til å virke:(

Har prøvd: kiropraktor, minifom, Bæresjal, slutte med diverse matvarer, brus, melk. Har prøvd å gi mme istedenfor å amme., babymassasje.

Har DU noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars lille babyen, og stakkars deg som er sliten. Jeg har det friskt i minne, og håper jeg slipper å gjennomgå det samme med neste baby her, det er så fælt når de har det vondt.

Det som fungerte litt på sønnen min var å sette ham i en vippestol med vibrator på. Da roet han seg og fikk som regel også ut både luft og bæsj når han satt der.

Ellers har jeg hørt mye bra om behandling hos osteopat, det tror jeg jeg skal prøve neste gang hvis min nye baby blir plaget av det samme.

Lykke til, håper det snart blir bedre!

Skrevet

ahhhh jeg føler så med deg! Gutten min srek døgnet rundt i 3 mnd og jeg prøvde alt akuratt som deg. Helt til jeg møtte på moren min sin danske venninne.Hun ga meg et supert tips som brukes i danmark. Kjøp kamille-te(poser,ikke løsvekt) og gi den på på flaske,lunken med litt sukker i.Det er det beste trikset ever og funket som bare f.. Lillegutt elsket det,drakk hele flasken og prompet ut all luft som gjorde vondt. Så sovnet han og kunne sove i 2-3 timer. Absolutt verdt på prøve! Jeg var hos kiropraktor,fysio,sluttet å amme- prøvde 4 forskjellige melkeerstatninger,var hos spesialist for å sjekke evn melkekallergi osv.Det eneste av alt dette som funket var kamille-te.Ps! ikke vær redd for å prøve sukker,de bruker det som smertelindring på nyfødtintensiven på ullevål også.

Masse lykke til;)

Skrevet

Det som hjalp her var at hun fikk ligge å sprelle på golvet uten bleie.

Skrevet

Vi prøvde mme for sensitiv mage - fra apoteket.

Vi prøvde å trille barnevogna inne.

Vi prøvde å trille barnevogna ute.

Vi prøvde massasje.

Vi prøvde å bære - da med "kolikkgrepet", der ungen ligger mer på siden oppå underarmen din.

Vi prøvde kiropraktor.

Vi prøvde kamomillekuler fra naturmedisiner.

Det gikk tre måneder, så gikk det gradvis over. Så vi opplevde at ingenting hjalp, men måtte likevel gjøre alt vi kunne for å prøve å lette på smertene.

Masse lykke til!!

Skrevet

Ville prøvd prosobee, laktosefri mme fra apoteket, svindyr, men her var det det eneste rette.

Skulle det vise seg at barnet har lakoseintolleranse (kan påvises via en bæsjeprøve), så får man dekket mme på blå resept..

Skrevet

Det var tiden som hjalp.Det går over etterhvert, vi prøvde det meste.Det går over etterhvert ,men slitsomt mens det står på.

Skrevet

Først av alt - all medfølelse til deg! Det er helt skrekkelig når det står på, men det går over, her i huset ved ca 4 mnd. Det som hjalp oss var for det første kiropraktor, men det har dere jo prøvd. Så kuttet jeg absolutt alt av melkeprodukter, finleste på innholdsdeklarasjonene og var veldig nøye. Det hjalp også. Men, som de over meg sier, tiden var nok det som hjalp aller mest. Lykke til : )

Ps: når kolikken slapp ble han verdens blideste unge, og det er han fremdeles nå, tre år etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...