Gå til innhold

Noen som vet hva som feiler min søster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 19 år, og har hvertfall i ett år klagd på magesmerter, dårlig fordøyelse ( må plutselig springe på do ), og før idag, så ble hun dårlig etter frokost, sprang på do, og siden da har hun hatt en rød ring rundt ene øyet ( ligner på allergisk reaksjon ).

Hun var til legen, men han tok bare blodprøver, og sendte henne hjem med beskjed om å komme tilbake om 2 uker..

Noen som kan ha en anelse om hva som feiler min søster? Hun har ikke spist noe annerledes, går ikke på medisiner, har som sagt vært plaga i over ett år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som meg, bare jeg har vært plaga i 9 ca... Begynte når jeg var rundt 17.. Får ekstreme magekramper etter jeg har spist, og må da også til slutt løpe på do. Er jeg heldig forsvinner smertene etter dette...

Ingen leger vet hva som er galt, jeg har tatt kamera både den ene og andre veien, men det ser da ok ut.... Jeg er livredd for mat, pga dette ( søren at magen ikke blir mindre.hehe)...

Testet selv for allergier, og alt var i orden. Dette kommer uansett hva jeg spiser, og uansett når. Det er såpass vondt at jeg kan kaste opp, av smerter bare..

JEg har fått høre at jeg må leve med dette resten av livet, daglig.....

Beklager, nå skjeia jeg litt ut her, men jeg syns virkelig synd på din søster...Det er et mareritt

Skrevet

Høres ut som det kan være melkeallergi eller kanskje gluten! Be om allergitest.

Skrevet

osilirøs kollit, usikker på riktig skrivemåte. det er kronisk betennelse i tarmen. kan ha litt eller hele magen, dette oppdager de ved kamera da. så hvis du har testen for allergi, kan du jo sjeekke det:)

Skrevet

Høres ut som det kan være melkeallergi eller kanskje gluten! Be om allergitest.

Eller laktoseintolerans

Skrevet

Søstra mi hadde lignende plager fra hun var ca 17. Ble til slutt diagnostisert med ulcerøs kolitt. Det er en kronisk betennlse i tarmen som gir magesmerter og diare, høy crp og slapphet/tretthet.

Be legen ta avføringsprøve.

Skrevet

Man kan jo fortsatt være intolerant for ting, selv om det ikke slår ut på allergitester. Ømfintlige slimhinner kan man fint ha, min svigermor kan ikke spise annet kjøtt enn fisk og fugl. Hun kan heller ikke drikke melk, men hun er ikke allergisk - hun er intolerant.

Syns søsteren din bør prøve å kutte ut diverse matprodukter i samråd med lege. Kutt ut melk en periode, så sterkt krydret mat, så gluten, så kjøtt f.x :)

Skrevet

Søstra mi hadde lignende plager fra hun var ca 17. Ble til slutt diagnostisert med ulcerøs kolitt. Det er en kronisk betennlse i tarmen som gir magesmerter og diare, høy crp og slapphet/tretthet.

Be legen ta avføringsprøve.

sånn skrives det ja:)

Skrevet

er det hver gang hun spiser, eller etter spesielle måltider?

kanskje hun har gallesteiner...

Skrevet

Be hun å kutte ut mel og melk. en periode for å se om det kan hjelpe det kan være gluten og melke allergi.

Ei venninde av meg har ikke det i følge legene men har ikke vondt når hun holder seg unna disse tingene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...