gullimagen Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Har forstått det slik at malt kan hjelpe på magetrøbbel hos små barn. Har ei tulle på 2mnd som sliter endel med luft i magen. Kan jeg gi henne malt? Takk:D
Guttaboys Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Ja, det kan du. Jeg har flaskebarn, og har gitt malt i flaske morgen og kveld nesten hele tiden. For mye malt kan også gi magevondt, så du må bare prøve deg frem.
gullimagen Skrevet 11. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2012 Takk:) Er det på apoteket jeg kjøper dette? Hun er ikke for liten til å få det om hun "bare" er to Mnd?
Blabb00 Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 HUn er ikke for liten Malt kjøpes på matbutikker.
bIomstre Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 (endret) Malt er noe man bruker til babyer som sliter med hard avføring. Det hjelper ikke mot luftplager, det kan derimot gi luftplager! Er det noen årsak til disse luftplagene? Dersom babyen f.ek svelger for mye luft bør du heller gjøre tiltak som kan bedre på dette. Et kjerringråd mot luftplager er å gi barnet amme-te eller fenikkel-te. På apoteket har de noe som heter minifom som blir brukt mot luftplager (bryter ned skum og luftbobler). Men for å svare på overskriften, man kan gi malt helt fra starten. Vær imidlertid obs på at det inneholder gluten. Endret 11. april 2012 av bIomstre
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Lille snuppa her har mye luft, mye magevondt pga dette og sjelden avføring. Hs ba meg blande en halv te skje malt i litt kokt vann og gi daglig, en hel hvis det ble skikkelig ille! Har funket veldig godt på mageknipen hennes, fortsatt sjelden avføring men hun har værtfall ikke så vondt lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå