Gå til innhold

Hjelp ang svangerskap utenfor livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid for 1 og en halv uke siden, og fikk samtidig vite at det ikke var et normalt svangerskap. De har mistenkt svangerskap utenfor livmoren på bakgrunn av hcg resultat og blødninger. Jeg begynte å blø for 1 uke siden og blødde da en del friskt, men mindre enn menstruasjon. Ingen klumper. Dette ga seg etter 4-5 dager. Skal på kontroll på sykehuset i morgen, men i dag føler jeg meg så uvel og rar i magen. Har ingen feber, ingen smerter. Har barn fra før og kjenner jo til farer med tilstanden, og engster meg veldig nå. Burde jeg ringe sykehuset eller vente til i morgen?! Er det noen med lignende erfaringer? Vil man alltid ha feber ved forhøyet crp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det som er farlig med ex.u er at det kan gi deg indreblødninger. men hvis du ikke føler så mye smerte så er det nok ikke farlig å drøye til i morgen...

kanskje er du så heldig at du får cellegift for å få det bort, og slipper operasjon også <3

men ta det med ro.. hvis du føler deg svimmel og uvel, så er det nok et tegn på at blodtrykket ditt er på grensen lavt....jeg var sånn en hel uke før smertene begynte.. så prikker osv...

håper det går bra med deg <3 ønsker deg masse lykke til ... dra på legevakta hvis du føler tilstanden blir værre!

Skrevet

Har hatt to svangerskap utenfor livmoren. Det er ekstremt smertefullt lenge før det er skikkelig farlig. Crp gir feber ja.

Første gang trodde de først det var en sa når jeg begynnte å blø. Fikk først sterke smerter som var menssmerte lignende så dreide smertene til siden. Etter et par dager hadde jeg så vondt at jeg ble hentet i ambulanse og lagt rett på operasjonsstua.

Så ikke noe å bekymre seg for før du ev får veldig vondt. Bare å vente på kontroll på sykehuset.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Nå slapper jeg av og avventer til timen i morgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...