Gå til innhold

Dere som driver med, eller kan litt om turnusplanlegging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke F2 på en søndag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jeg ikke tro, ettersom det er en ekstra fridag, og søndagen er jo i utgangspunktet fri. Men jeg tilstår at jeg aldri har hørt om F2 før nå...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hi her (hvorfor ble jeg anonym??)

Jeg leste litt om det nå, og ettersom jeg forsto kan man bruke det som en fridag hvor det gjennomsnittsberegnes timer? som da bør bety at man kan bruke det i en hjelpeplan?

Skrevet

Forklaringen er som dette :

F1

[Global vaktkode]

(00:00-00:00)

(Ukefridag) F2

[Global vaktkode]

(00:00-00:00)

(Ekstra ukefridag)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Søndag er alltid F1-dag ;-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

F2 er siste fridag før helg og første fridag etter helg, søndag er alltid F1 ved fri, og F3 er ekstra fridag ved helligdager osv...i hvertfall sånn jeg har lært det. Hvilket program bruker du?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er på tlf nå, men skal finne det jeg fant istad.

F1 er jo ikke alltid på søndag, om man jobber da må den jo settes et annet sted...

Bruker gat, og det var ikke noe røde lamper som blinka når jeg satt det inn:)

Skrevet

F2 har ingen funksjon i Gat. Det betyr bare ukefridag. Teller ingen timer. Skal ikke brukes på søndag, da. Da er det F1 eller jobb.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det jeg mener var at søndager der man ikke jobber, alltid er F1 ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

F2 har ingen funksjon i Gat. Det betyr bare ukefridag. Teller ingen timer. Skal ikke brukes på søndag, da. Da er det F1 eller jobb.

Ja, men jeg får ikke lov å sette F1 på en søndag hvis man jobber aften lørdag og dag mandag... Så noe må jeg sette, og det eneste som funker er F2 :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det jeg mener var at søndager der man ikke jobber, alltid er F1 ;-)

Ja, jeg skjønner det. Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke man kan bruke F2 på søndag og, hehe :)

Dette sto "F2 = Ekstra ukefridag på grunn av gjennomsnittsberegning av arbeidstiden, ingen krav til lengde"

Men en ukedadag er jo ikke en søndag, selvsagt...Doh...

Skrevet

Å sånn ja. Men den kan jo like godt stå blank? Ellers så gjør det jo ikke noe sånn egentlig å sette F2....

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå jobber ikke jeg med Gat, men i mitt program kan man ikke sette noe annet på en søndag (man ikke jobber), enn F1, det er en regel, ellers blir ikke turnusen godkjent.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Å sÅnn ja. Men den kan jo like godt stÅ blank? Ellers sÅ gjør det jo ikke noe sÅnn egentlig Å sette F2....

Jo, for nÅr jeg lar den stÅ blank sÅ kommer det opp "warning" lørdag og søndag... Men nÅr jeg setter inn F2 fÅr jeg ikke noe brudd i planen...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå jobber ikke jeg med Gat, men i mitt program kan man ikke sette noe annet på en søndag (man ikke jobber), enn F1, det er en regel, ellers blir ikke turnusen godkjent.

Jammen jammen... Jeg blir så irritert for at jeg ikke skjønner sånt :P Haha :) For Gat sier det er ok, men jeg må forsikre meg om at det faktisk ER det.. Og nå får jeg ikke sjekka før jeg skal på jobb neste uke, siden denne uka går med til kurs! (I turnusplanlegging, hahaha) Så jeg kan vel driste meg til å spørre der. Bare litt utålmodig :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hahaha, da har du jo all verden av ekspertise foran deg i morgen! Oppdater gjerne, lærer gjerne mer ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...