Gå til innhold

Litt gnient eller?? Svigers...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers har rompa full av penger, men når barnebarna har bursdag får de konsekvent en komvolutt med 200 kr.

Er ikke det egentlig bare tragisk når de har høye inntekter og formue?

Til dåpen til sønnen min slo de på stortromma og ga ham 250.

Foreldrene mine har lite penger, men selv de er minst på det doble til bursdager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er satsen for folk med "rompa full av penger" om dagen? Jeg er redd jeg har gått glipp av den artikkelen i DN...

Skrevet

et ordtak som sier"er ikke størrelsen på gaven som gjelder men tanken bak"

men kansje en litt lav sum. hos oss er det litt stor forkjell på gavene hos min familie og svigerforeldra sin familie. svigers gir litt dyre gaver og kasnje får de litt for mye iblant. hos meg har det vært på lik sum til alle søsknene og barnebarna. jul og bursdag har brukt å vart ca 500 kr. verfall jula. så den gangen mamma og pappa ga oss alle 3000 kr hver et år så satt jeg til å grine for har aldri fått en så stor gave før. og svigerfamilien fikk se hvor godt tatt imot en så stor gave var for meg.

Skrevet

Jeg synes 2-300 kroner holder lenge til bursdager. 250kr til dåp synes jeg derimot var litt gnient, spesielt fra besteforeldre..

Generelt synes jeg ikke beløpet er så veldig viktig mtp gaver, men heller tanken bak.

Skrevet

Til bursdager er samtlige i familien her enige om at ungene får 200 kr, ferdig snakka. Synes det er mer enn nok til unger, uansett hvor mange penger man måtte ha.

Til dåp, konfirmasjon etc, så gis det mer da.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg synes ikke nødvendigvis at summen var så ille, mer at de gir pengegaver hver gang. Da kan man ikke si at tanken teller, for det er ingen tanke bak. jeg hadde satt mer pris på en gave til 50 kr enn en 200lapp... men det er meg da:)

Skrevet

For å svare på spørsmålet.

JA, det er gnient!

Skrevet

Moren min er minstepensjonist og gir alle 200kr i både bursdag- og julegave. Når jeg vet hva som ligger bak- utenom at hun har lite penger, synes jeg det bare er trist. Hun begynte med dette fordi en av søstrene mine spesielt, ble drit sur hvis noen fikk noe med mer verdi enn henne eller sønnen. At de gjerne hadde fått noe dyrere året før spilte ingen rolle.

Stakkars mamma, hun kan ikke gjøre noe rett i fohold til den søsteren min. Ene året fikk hun pes for ikke å ha pakket inn gaven skikkelig, året etter hadde hun visst ikke skikkelig til/fra lapp. Så for å slippe misnøye, gir hun det samme til alle.

At hun ikke kjøper noe for de pengene synes jeg også er greit, og for henne er det gjennomtenkt. Alle barna har både klær og leker i overflod.. Vi voksne får gjerne en blomst eller et par labber hun har strikket selv. Vi er flere i familien som er storforbruker av disse.

Skrevet

Hadde vært glad om lille her hadde fått så mye som 200kr. Lille fikk en strikka leke til julegave...

Skrevet

Jegliker ikke pengegaver, men summen er helt ok.

Skrevet

Det er spesielt å gi en så upersonlig gave som en sum penger. Svigers er redde for å kjøpe feil ting, så de spør oss. Hvis det ikke er noe spesielt, kjøper de noe dilldall som garantert faller i smak og setter inn penger på kontoen hennes.

Skrevet

Svigers har rompa full av penger, men når barnebarna har bursdag får de konsekvent en komvolutt med 200 kr.

Er ikke det egentlig bare tragisk når de har høye inntekter og formue?

Til dåpen til sønnen min slo de på stortromma og ga ham 250.

Foreldrene mine har lite penger, men selv de er minst på det doble til bursdager.

Det kommer jo litt an på hvor mange barnebarn de har da, for har de en del så gir de sikker det samme til alle, og da blir det fort mye penger.... Syns man er smålig når man henger seg opp i sånn bagateller jeg da. Ja for det er det det er, en bagatell..... Penger er ikke lat, tanken bak er vel så viktig. Det at de faktisk får noe i det hele tatt og at de har besteforeldre som er der og som bryr seg om er vel mye viktigere i det store og hele..... MAKAN til pengegriskhet altså.....

Skrevet

Synes det er mer spesielt å reagere på summen penger enn at den er for lav. Er ikke sikkert de er gniene av den grunn. Det er noen som f.eks har prinsipper i forhold til bortskjemte barn, og det er en ærlig sak synes jeg.

Skrevet

synst det er en helt greit sum jeg. Det blir fort penger ut av mange bursdager i løpet av året, pluss julen.

men synst det var litt lite til dåpen. vi fikk 2500 av svigerforeldrene mine til dåpen, og det var mye synst jeg. De også har mye penger, men vi får da helt alminnelige gaver. Selv om folk har penger så betyr ikke det at du/barnebarna skal få dyre og flotte gaver.

de bestemmer selv hvor mye de vil bruke på en gave.

Skrevet

Jeg syntes svigerforeldrene dine er noen gjerrigknarker. Slutter aldri å forundre meg over at besteforeldre ikke ønsker å " skjemme bort" barnebarna sine. Hadde nok selv blitt ganske tussete. Min mor er minstepensjonist og har et stort hjerte. Hun stiller alltid opp, ringer ofte for å høre hvordan det går med de små og jeg vet at de tenkes på hver dag. Svigers derimot, er heldig om de har tid til å presse inn et besøk mellom alle feriene sine. Gaver er det også sparsommelig med. Skjønner virkelig ikke at de ikke er litt mer gavmilde, og ser det i sammenheng med deres manglende engasjement.

Skrevet

Jo, det er gnient av besteforeldre med veldig god råd å gi 200,- til bursdag og jul. Det er jo summen vi pleier å gi til nevøer og nieser.

Greit at det ikke er summen som teller, men synes det er lite penger når de har midler til å gi endel mer. Pengene kommer jo godt med for barnebarna senere i livet deres.

å gi 250,- i dåpsgave er bare tragisk! Eller - direkte pinlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...