Gå til innhold

Kjøre hundespann gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan alle dere fra nord le litt av en uvitende søring.. Men jeg skal til Finnmark en helg om et par uker, og da var det bl.a. Snakk om hundespannkjøring..

Kan jeg være med på dette selv om jeg er gravid? Eller er det sånn at det humper mye slik at jeg bør holde meg unna?

Og kan man bade i badestamp som gravid?

(himmel.. Det er mye man skal lure på, og det er jammen bra man kan være anonym av og til.. Hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badestampen bør du holde deg unna tror jeg. Men er ikke sikker (man skal ihvertfall ikke ta boblebad eller veldig varme bad).

Hundespann er ikke noe problem vil jeg tro. Snakk med dem som driver opplegget og spør. Jeg har kjørt hundespann og det var ikke humpete i det hele tatt.

Skrevet

Nå kan alle dere fra nord le litt av en uvitende søring.. Men jeg skal til Finnmark en helg om et par uker, og da var det bl.a. Snakk om hundespannkjøring..

Kan jeg være med på dette selv om jeg er gravid? Eller er det sånn at det humper mye slik at jeg bør holde meg unna?

Og kan man bade i badestamp som gravid?

(himmel.. Det er mye man skal lure på, og det er jammen bra man kan være anonym av og til.. Hehe)

Kjøre hundespann er fantastisk opplevelse, og overhode ikke farlig. Har ikke hørt om noen som skadet seg alvorlig ved å kjøre spann. Ungen min på 4 har kjørt flere ganger og er helt hektet. Så kjør på! Badestamp ser jeg heller ingen problem med siden du sikkert er så tidlig i svangerskapet at slimproppen er inntakt. Helsemyndigheter anbefaler ikke badebasseng og annet fellesbar og badekar når slimproppen har gått, grunnet bakterier. Men er du i 1. trimester så bør du holde deg unna veldig varmt bad sier mange. Så det får du vurdere selv.

Hilsen finnmarking

Skrevet

Tja, det humper svært lite altså. Men sleden kan jo velte, og da er det jo fare for slag i magen (samme som hvorfor ikke ri hest). Jeg har nok villet se an hundeføreren, om h*n er erfaren og har et godt hundespann så er det liten sjanse for at noe slikt skal skje altså. :)

Badestamp skal vel gå bra, bare pass godt på at du ikke blir overopphetet (det kan skje fortere enn du tror) og drikk godt med vann.

Skrevet

man skal jo være forsiktig med f.eks. Karusellen, berg og dalbaner, sånn hurtigbåt opplegg osv, så kanskje man bør være forsiktig med hundekjøring også?

Jeg vet ikke.. Men jeg ville kanskje vært litt skeptisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...