Gå til innhold

Ikke lystgass på Riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt rykt om at man ikke lenger får tilbud om lystgass på Riksen..noen som vet om dette stemmer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke 100 % sikker, men mener jeg har lest at man ikke får lystgass noen steder av hensyn til de som jobber der...

Skrevet

Nei det er ikke lystgass på Riksen lengre.

Håper på å få badekar i åpningsfasen da....

Skrevet

Huff huff huff.. Nå ble jeg stressa! Lystgassen redda meg forrige gang - hva skal jeg finne på denne gangen..

Badekar rakk jeg ikke sist, og epiduralen frister ikke så veldig..

Huff igjen - det er bra det er lenge til ;/

HI

Skrevet

Jeg var også avhengig av lystgass. De kutta den ut på ullevål og riksen i fjor. Derfor var jeg glad jeg skulle føde på ahus! Håper du klarer deg uten!!

Skrevet

Oi, hadde jeg visst det så hadde jeg kanskje vurdert ahus, hvis de fortsatt har det der..

Men samtidig føles det veldig trygt og godt å skulle tilbake til Riksen..

Jeg klarer meg vel uten hvis jeg må.. Hehe.. :)

HI

Skrevet

Det var vel det eneste som gjorde at jeg ikke fikk panikk sist gang, så jeg er spent på hvordan det skal gå denne gangen. Men de er de beste på området så jeg føder der fordet jeg...

Skrevet

A-hus har fortsatt. Jeg var hos jordmor i går og forsikret meg om det (mye derfor jeg valgte A-hus) :)

Hun sa at sykehuset er så nytt at det har godt nok avtrekkssystem, slik at risikoen for de ansatte er mye mindre. Kanskje det ikke er for sent å bytte?

Ellers er jo Riksen et supert sykehus å føde på. Fikk førstemann der, og har siden født på både Ullevål og A-hus. Riksen var suverent best :)

Skrevet

Bærum har også fortsatt lystgass. Sånn by the way...

Skrevet

Det er på grunn av høy risiko for spontanabort hos jordmødre. Prøv heller å finne andre ting du kan fokusere på som du trenger, i stedet for den ene tingen du faktisk ikke kan få :) I mange tilfeller kunne man like gjerne gitt den fødende maska med oksygen i, fordi man får et riktig og bra fokus på pustingen, som er veldig viktig :)

Skrevet

Det tror jeg stemmer Gulosten :) for det var det å ha noe å fokusere på (nemlig å puste i maska) jeg følte hjalp..

Men jeg tror ikke en oksygenmaske vil gjøre samme nytten, nettopp fordi jeg nå vet at det er 'bare' oksygen..

Men jeg vil beholde fødeplassen på Riksen, så da får jeg bare finne noe annet som funker.. J har jo ikke akkurat noe valg - ungen må jo ut :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...