Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei. Jeg står midt i et samlivsbrudd og bekymrer meg for bosted. Her vi bor er det billigste ca 2 mill og leie ligger på ca 10 000. Pga barna er det ønskelig å bli her. Jeg er student og får aap, 11600, i mnd. I tillegg får jeg OS på 7400, 4000 i BT, 5000 i bidrag, 5100 i stipend. + evt barnetilsyn, småbarnstillegg og mulig bostøtte. Om 2 år er jeg ferdig utdannet og vil tjene 350 000 i året. Jeg har egenkapital etter huset på 200 000 og en bil uten lån. Kan jeg få kommunalt lån/startlån tror dere? Jeg har dessverre ingen som kan være kausjonist. Takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 SIden du har såpass mye egenkapital, så kan det hende.. MEN, de følger SIFOS satser, og der har de ingen slingringsmonn. Så du Må tjene mer enn de satsene, og sitte igjen med nok hver mnd.. Synes de satsene er helt på trynet jeg.. Vi betaler mer i leie enn vi hadde gjort på ett lån, men siden vi ikke tjener nok i følge SIFOS satser (og de skjønner jo ikke at folk kanskje er villige til å kutte ned på "luksusting" for å betjene ett boliglån), så får man nei.. Lykke til!
lille sprelle Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Du tar rett og slett kontakt med kommunen og legger frem hvordan din økonomiske status er og ser om det er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå