Gå til innhold

nektes å være med i bryllup av mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ska gifte oss til sommeren,barna til min samboer som vi har annen hver uke er hos mora denne helga.hun har slått seg helt vrang og de får ikke lov til å være med.de er kun snakk om kirka og fotografering.vi skal ikke ha noen barn med under middagen.

de fikk kun lov til å vere med,men da måtte de vere med på kvelden også.de er 7 og 8år.vi har bestemt oss for å ha bryllup uten barn tilstede.

dette blir jo veldig dumt for disse to siden de andre barna vi har blir med på bildene.hun pleier somregel og endre mening i siste liten men hvor går egentlig grensen i dette tilfellet.kjenner jeg har ett stort behov for å kunne ha litt forutsigbarhet akkurat denne dagen.noen som har vert borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... Høres ganske merkelig ut.... Men siden det kun er snakk om kirka og fotografering og barna er så store, så tenker jeg at du har din forutsigbarhet. Det går jo fint å ta som det kommer, siden det ikke blir noe særlig ekstra-arrangering. Er ikke verre enn å spørre slekt eller venner om de kan stille opp med kjøring dersom steungene kommer. Da har du en plan for begge deler. Da er det greit om de blir med, og det er greit om de ikke blir med.

Men kan jeg få spørre hvorfor dere valgte å legge den store dagen til en helg de var hos den ambivalente mora si, hvis dere ville sikre dere å ha dem med?

Skrevet

Nei... Høres ganske merkelig ut.... Men siden det kun er snakk om kirka og fotografering og barna er så store, så tenker jeg at du har din forutsigbarhet. Det går jo fint å ta som det kommer, siden det ikke blir noe særlig ekstra-arrangering. Er ikke verre enn å spørre slekt eller venner om de kan stille opp med kjøring dersom steungene kommer. Da har du en plan for begge deler. Da er det greit om de blir med, og det er greit om de ikke blir med.

Men kan jeg få spørre hvorfor dere valgte å legge den store dagen til en helg de var hos den ambivalente mora si, hvis dere ville sikre dere å ha dem med?

Dei valgde ei helg dei ikkje hadde ungane for å SLIPPE å skaffe barnevakt til barna på kvelden ;)

Skrevet

Kjenner jeg blir SYKT provosert på dine vegne!!! Her må mora bare legge bitterheten sin tilside, og UNNE ungene dagen sammen med dere! At hun opplever et bryllup provoserende, men ikke klarer å se sine egne unger i denne situasjonen, er trist. Barna går glipp av noe som aldri vil kunne tas igjen. Regner med dere og flere i familien vil snakke om bryllupet, og for de to barna vil det kanskje forsterke faktum at de bor "litt her og litt der." Jeg mener det er veldig viktig at de to blir med i bryllupet, som en familie... Går det an å fronte dette til mora? å si at hun faktisk fratar ungene en opplevelse/fellesskap med fars familie? Og at ungene hennes faktisk kan komme til å skylde på henne, for at hun fratok dem denne opplevelsen?

Jeg synes ikke du skal "avvente" og se om hun endrer mening i siste liten. Du har mer enn nok å tenke på og glede deg over denne dagen.

Skrevet

Syns dette er dårlig gjort av moren til dine stebarn.

Men dere kan sikkert finne en løsning på dette slik at de får vært med.

Dere kan jo skaffe barnevakt til de. Foreldre av barnas venner eller en eldre kusine/fetter f eks. Siden moren mente de burde være med hele kvelden har hun jo ingenting med om dere skaffer barnevakt mener jeg. Vel og merke så lenge det er noen barna og dere er trygge på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...