Gå til innhold

Hva heter fylket i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.jeg og sambo holder på med en påskequizz vi fikk av noen venner til påske men som vi ikke er helt ferdige med enda.og jeg har så lyst å vinne over han.men vi fikk noen litt kompliserte oppgaver som jeg ikke er helt sikker på.jeg tror kanskje det er vestlandet????er dette riktig?jeg er ikkeh elt sikker men jeg tror kanskje det.

og hvilket fylke ligger i lillehammer?lillerhammer ligger øst tror jeg et sted.er det østlandet det heter da kanskje?siden det heter vestlandet.så heter kanskje østlandet bare østlandet ogås. det virker hvert fall veldig logisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen ligger i fylket Hordaland, på Vestlandet :)

Skrevet

Østlandet,vestlandet osv er ikke fylker, men landsdeler. Lillehammer ligger i Oppland fylke. Bergen ligger i Hordaland fylke :)

Skrevet

Jeg håper virkelig at du er et troll, eller at du er 8år og snikt deg inn på mammas pc sammen med katten Sambo.

Skrevet

Hehe..Fylket i Bergen og Lillehammer?

Bergen ligger i Hordaland fylke;)

Lillehammer ligger også _i_ ett fylke,men hvilket vet jeg ikke:)

Skrevet

Norge er inndelt i 4 landsdeler, Østlandet, Vestlandet, Midt-Norge og Nord-Norge.

Norge har også 19 fylker. Disse gidder jeg ikke ramse opp så det får du google.

Hvert av fylkene har byer og tettsteder. Det er altså ingen fylker i byene.

Og for å svare på de spØrsmålene du stiller:

Bergen ligger i Hordaland fylke på Vestlandet

Lillehammer ligger i Oppland fylke på Østlandet

Skrevet

Lillehammer ligger da i Lillyhammer! Alle vet da det! Fylket i Bergen er jeg jaggu ikke sikker på. De er noen luringer, de vennene deres. Vanskelig!

Skrevet

Er det mulig?????????

Kan vel navnet på alle i Paradice. Men ikke norges fylker.

Stopp verden, jeg vil av!

Skrevet

Jeg håper virkelig at du er et troll, eller at du er 8år og snikt deg inn på mammas pc sammen med katten Sambo.

Haha, måtte le av den katten!

Skrevet

Haha...tar dere virkelig dette innlegget seriøst? Vedder på at dette er skrevet av en 36 år gammel førstegangsfødende karrierejeger som kjeder vettet av seg i permisjon, bare etter noen uker. Må le litt av dere som faktisk svarer Hordaland og Oppland her. Alle vet jo det. Og det blir bare litt kleint at dere faktisk prøver å briljere med 1.klassekunnskap på et mammaforum.

Skrevet

Og for the record...Norge er inndelt i FEM landsdeler. Østlandet, Vestlandet, SØRLANDET, Midt-Norge OG Nord-Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...