Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Altså at foreldrene sov og barnet var våken på egenhånd? Jeg har en 4 åring som sto opp idag, gikk ned i stuen og skrudde på tegnefilm og satt i sofaen å så på tegnefilm når jeg jeg sto opp en time etter at jeg vet barnet bruker å våkne! Han bruker å vekke meg, komme inn til meg å si han er våken. Jeg bruker også å si til han at han må vekke meg hver kveld før jeg legger han. I dag når keg spurte hvorfor han ikke hadde vekt meg sa han at han hadde glemt det! Det så virkelig ut som om han koset seg alene med tegnefilm, men jeg syns liksom han er for liten til å sitte alene mens han sover! Overreagerer jeg? Er det normalt når de er 4 år? Eller burde jeg sette på en vekkeklokke siden min tydeligvis syns det er greit å være våken alene?
It's all about me Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Her har de stått opp alene fra de er 3. Jeg setter tv'en på rett kanal kvelden før, og de rusler rolig ned i sofaen om morgene. Noen ganger kommer de innom soverommet vårt først, noen ganger blir de da der også, og noen ganger går de rett på stua. De liker godt de rolige stundene alene i sofaen. Føler seg ekstra store da. Men selvfølgelig, hadde ikke gitt dem den friheten om jeg ikke var helt sikker på at de ikke fant på noe sprell. Det verste de har gjort er å maule Nugatti, he he
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Lillebror er 4 1/2 år og han har stått opp en stund alene. Storesøster er snart 7 og de står som regel opp sammen, men han står fint opp alene også. Barnet hadde vel vekket deg om det var behov eller ønske om det. La barnet kose seg litt, det er vel en god følelse for barnet å klare seg selv litt også
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Eldste er 7 og har gjort det siden hun var 3. Minste er 4 og står også opp selv. De er ikke av typen som finner på noe spik, men de koser seg alene:) når begge er her hører jeg eldste styrer og steller for broren. spør om han vil ha noe, og hun skal hente teppe osv. synes det er så koselig å ligge å høre på
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Her står barna på 3 1/2 og 5 1/2 år opp selv. Vi har tv i kjellerstuen rett utenfor soverommene så barna skru på knappen selv og barnetv kommer på. Så kommer de inn når de er sultne eller noe annet:) Vi kan gjerne "sove" 1-2 timer ekstra om morningene:)
GlemMegEi Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 våre er fire og sju og står opp selv,hvertfall på helgene og de kommer å sier fra om det er noe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå