Gå til innhold

KRAFTIG MENS - når evt kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått min 3. mens etter MA`en (alt er ute) og denne mensen er veldig kraftig, noe også den forrige var..... Lurer på hvor mye en kan blø før man evt bør kontakte lege/sykehus? Dette er dag 2, håper blødningen minker litt til i morgen......Da jeg stod opp i dag, etter å ha sovet 4,5 timer hos uten dobesøk, så hadde bindet ligget litt feil +at jeg hadde papir i trusa, når jeg reiste meg så rant det blod ned lans beina mine og endte i 4 minidammer på gulvet....... Tror dette var fordi bindet hadde ligget feil, men ble likevel skremt- minnet mye om MA`en :(

Noen andre som har opplevd veldig kraftig mens? eller som pleier å ha kraftig mens?? Hvilke bind bruker dere og hvor ofte bytter dere? Hva gjør dere på natta?

Jeg blør vanligvis bare litt om natta,kontra dagen, så dette var litt nytt for meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har hatt kraftige menstruasjoner etter at vesla ble født. Det var så når jeg reiste meg fra sofaen så rant det gjennom buksa og nedover beinet og på gulvet.. Jeg kontaktet legen samme dagen og fikk noen tabletter som demper blødningen. Cyklokapron heter de. Hjelper meg veldig!! Masse lykke til.

Skrevet

Takk for svar,gullungen<3 Gratulerer som mamma:)

Det er ikke noe særlig å ha slike blødninger :( Godt du fikk hjelp i disse tablettene! Er de slik at de minker mengden, men ikke varigheten? For min del kan jeg godt ha mens i 7 dager, men takler ikke store blodmengder...så jeg sliter nå =/

Vet du om dette er noe man kan bruke en gang i mnd under vanlig mens??

(Vil snart prøve å lage baby igjen, men ikke helt klar psykisk enda.... men tenker om et par mndr, så vil helst unngå å begynne på p-piller igjen når det forhåpentligvis blir for en kort periode...)

Skrevet

Hei! Jeg måtte ta det vanskelige valget om senabort 25. januar i år:(( Var kommet til uke 21.

Jeg har hatt mensen to ganger etter dette, og blødd noe helt vanvittig! Snakket med legen omdet igår, og han sa at det var kroppens måte å nullstille seg på. Jeg hadde også kraftige menser etter ma i april i fjor. Så se det litt ann du.

Nå er det sånn at jeg bruker to nattbind om natta, og begge er helt "fulle" om morgenen. (litt ekkle detaljer, sorry) Jeg kjenner også at det renner...

Lykke til med ny graviditet når den tid kommer:)

Skrevet

Tusen takk for svar selma07 og en engel :)

Kjempetrist å lese at det har endt trist 2 ganger for dere :( Fælt å tenke. Håper inderlig det går bra med dere.

Det er fryktelig kjipt med så sterke blødninger :( Hvor lenge hadde du det etter MA`en du hadde for et år siden? Jeg føler rett og slett at jeg ikke "fungerer" de 2-3 første dagene av disse kraftige blødningene, kjennes ut som det renner "hele tiden", uten at det egentlig gjør det, men det kommer mer enn nok. Sitter i sofaen med plastposer med håndklær over under rumpa, tilfelle det renner når jeg reiser meg...Kjedelig å risikere å ødelegge stoff-sofaen. Jeg går med nattbind underst, oppå har jeg et litt mindre tena-lady bind, -dette bytter jeg ca ved annenhvert dobesøk, da bytter jeg før det er fullt. Går på do ofte,slik at mesteparten av blodet ender der, men hater følelsen av at det renner-også når det egentlig ikke gjør det!

Når det rant nedover beina mine i morges fikk jeg helt panikk og ble sittende på do og skjelve, fordi jeg fikk assosiasjoner til hele MA opplegget.

-Det er kanskje bare dumt å ha papir i trusa over to nattbind, for da får ikke nattbindene gjort jobben sin? Ble så fullt av papir som lå rart at jeg tror blodet fant en luke på siden og rant nedover beinet mitt istedet-hvis du skjønner?

Huff dette ble mange ekle detaljer fra min side, det beklager jeg virkelig. :(

Tror jeg de to-tre første dagene bør stå opp 2-3 ganger per natt og gå på do,da håper jeg at jeg slipper dette.

Får ikke gått på jobb disse to-tre dagene, da jeg har en jobb hvor jeg står og går mye,og sjeldent får brukt toalettet.... da blir det helt håpløst.

Hater å ha det slik! å miste er det verste jeg noen gang har opplevd, det føles så urettferdig at det følger så mye fysisk etter en slik opplevelse også, det tar liksom aldri slutt...

Tusen takk for lykkeønskninger! :) ønsker dere alt godt og lykke til videre, ta godt vare på hverandre.

Skrevet

Ja, man kan bruke dem hver gang man har mens. Jeg fikk utskrevet for 3 mnd sist gang. Den minsker mengden, men ikke varigheten. Jeg bruker de bare de 2-3 første dagene for det er da det er verst. Mitt problem er også at jeg ikke orker at det kjennes ut som det renner over hele tiden.. På det verste bare satt jeg på do jeg. Tenkte at om det er noen som vil meg noe så finner de meg sikkert her :-)

Skrevet

Huff, det hørtes stusselig ut å bare sitte på do på starten..slik skal det ikke være. Så fint at tablettene har fungert så bra for deg, tusen takk for godt tips!! :):) Glad det finnes håp!

Har du hatt noen bivirkninger,forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...