Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Lurer litt på dette.. jeg ble det for ca et år siden og er nå gravid. Noen som har blitt konisert og født barn etterpå? å da mener jeg har dere født fortidlig og hvor mye for tidlig? Er litt små bekymra for dette.. Har født to barn tidligere og de er født før jeg ble konisert og de kom til ca 1mnd for tidlig.. Blir da dette barnet født enda mere for tidlig??? NOen som har vært borti eller vet noe om dette??
Snart_er_vi_4 Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Jjeg har blitt konisert for en stund tilbake. Har ikke født etter det da, venter om ca 2 mnd.. Jeg fikk bare ekstra time på sykehuset til måling av livmorhalsen i uke 24. Siden den var 5 cm fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte ny time etter 4 uker, men om jeg plutselig følte veldig nedpress ol så skulle jeg ta kontakt.. En venninne som også er konisert fødte i fjor, 1 uke ca før termin.
<3 2G <3 Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Jeg ble konisert for mange år siden, og hadde ingen komplikasjoner under svangerskapet nei.
Gjøkeredet③ Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Hei.. Jeg ble konisert mellom nummer 1 og 2, men det fikk ingen konsekvenser for meg. Nummer 2 kom bare 5 dager før termin. Ble heller ikke fulgt opp noe ekstra i det svangerskapet, eller dette. Var faktisk hos gynekologen min i dag for UL da jeg har hatt morkaken foran åpningen. Har nettopp byttet til denne gynekologen da min forrige har pensjonert seg, så tenkte jeg kunne høre med han hva hans erfaringer var på området da han er spesialist i kvinnesykdommer og fødselshjelp. Han sa at før i tiden da de koniserte kuttet de i livmorhalsen med kniv, og tok (som regel) alt for mye, mye mer enn de trengte. Disse kunne det ofte få konsekvenser for ved senere svangerskap. Men i dag er teknologien kommet så langt, og med metoden de bruker med laser, er så er de så pressis og nøyaktig, at de fjerner ikke mer en de må, og forstyrrer ikke området på samme måte. Han sa derfor at i følge nyere forskning så får ikke konisering samme konsekvenser lengre, og derfor trenger vi ikke ekstra oppfølgning.
Gjest Mafan Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jepp, ble konisert for ca tre år siden, da var jeg 27. Fødte to år etter, 8 dager på overtid og da ble jeg igangsatt. Pga arrvevet etter konisering så åpnet det seg ikke under riene, fødselslegen gikk inn med knyttneven og røsket opp fra 4 til 8 cm : P (det var litt vondt men ikke så gale som det høres ut som). Fødselslegen sa at ved konisering er man "veldig" opptatt av for tidlig fødsel, men at de som jobbet med fødsler ofte så at arrvevet kunne forsinke fødselen fordi det gjorde at livmorhalsen ikke åpnet seg naturlig. For meg medførte dette at barnet ikke kom naturlig ned i bekkenet og hun måtte til slutt tas med tang. Vil ikke skremme deg, men dette er noe som KAN skje, hvor vanlig det er vet jeg ikke, men refererer til det fødselslegen sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå