Gå til innhold

Hvor mange inviterer dere i dåp? Og hvem inviterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat serverer dere, og hvor mye penger brukte dere på dåpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir 19 stykker i dåpen: oss foreldrene, barnets 2 søsken, besteforeldre, oldeforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Altså babyens onkler/tanter og søskenbarn, ikke våre:) Har ikke bedt venner, har tanter og onkler til faddere.

Vi serverer smørbrød, kaker, kaffe og brus. Har ikke regnet ut hva det kommer på enda, men maten koster jo litt, og eventuelt lokale (vi har hatt de forrige dåpene hjemme).

Skrevet

Om alle kommer blir vi inkludert oss selv, 24 stykker.

Barnet, oss 2 foreldre, mine søsken (5)+ partnere (2), hans bror, min mor og far, hans mor og far, min bestemor + hennes mann og hans bestemor og bestefar og mine nevøer og nieser (5)

Vi skal servere gryterett med ris og salat + baguetter

kaker, kaffe, te og brus

dåpsseremonien er jo gratis

lokalet koster 1300 inkl vask

dåpsinvitasjonene kostet 100 kr (spesialbestilt)

bordkortene kostet rundt 70 kr

maten regner vi inntil 5000 kr på og håper det holder.

Skrevet

Vi har 18 stk med oss selv. Inviterte bare barnas besteforeldre og tanter/onkler/søskenbarn.

Vi hadde koldtbord og dessert/kaker. Til drikke hadde vi brus, alkoholfri cider, kaffe og te.

Hadde selskapet hjemme.

Ikke sånn helt sikker på hvor mye vi betalte totalt. 4000 kanskje,

Koldtbordet kostet 2500.

Bordpynt gjorde jeg enkelt, så inkl blomster kom det på ca 500.

Dåpskjolen 300, den sydde jeg selv.

Dåpskake, 450.

Resten av kakene bakte jeg selv. Når jeg handlet inn til de og kjøpte brusen, betalte jeg ca 700 kr.

Skrevet

Inviterer nærmeste familie til dåpsbarnet, altså besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Vi har vært mellom 20 og 25 stk i barndåpene her.

Har servert middag, koldtbord og spekemat.

Aner ikke hva vi har brukt av penger egentlig.

Skrevet

Vi var 18 stk, hadde da bare invitert nærmeste familie (oldeforeldre, besteforeldre og babyens onkler) og faddere.

Vi serverte hjortestek med tilbehør og kaker og kaffe til dessert (hadde leid lokale, og bestilt maten der samtidig, så eneste vi gjorde selv var å stille med kaker)

Det var kuvertpris (?) på 200 per snute. Tror totalsummen ble rundt 5000,-

Skrevet

Da førstemann ble døpt, var vi 16 stk i dåpen. Hadde selskapet hjemme, og serverte koldtbord og tapas. Vi hadde det litt trangt økonomisk den gangen, så jeg klarte å lage mat til alle (og det ble masse mat til overs...) for 1000 kroner. Mamma kjøpte dåpskjolen. Brukte bordpynt jeg allerede hadde, fikk blomster av svigermor. Vi inviterte barnets besteforeldre, oldeforeldre, tante og onkel med kjærester, faddere (venner av oss) og deres samboere.

Andre dåpen var vi 20 stykker, selskapet hjemme og koldtbord denne gangen også.

Skrevet

Vi brukte rundt 5000 kr. kanskje nærmere 6000.

Inviterte hele familien ble omtrent 30 stykker.

hadde snitter og karbonadsmørbrød.

kaker og kaffe.

Skrevet

Her så inviterte vi hele familien.. Ville ikke gjøre forskjell med å bare invitere noen av våre mange tanter og onkler, så da inviterte vi alle med kusiner og fettere på begge sider. Vi ble 30stk tilsammen, og da hadde (heldigvis :P ) 10 stk meldt avbud.

Vi hadde koldtbord, brukte ikke mer enn 3000kr på mat, men da hadde vi skutt rein og hjort selv.

Lagde alt av mat selv, med litt hjelp fra svigerfamilien og min mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...