Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Er det noen som har blitt ufør pga lavt stoffskifte? Jeg er medfødt med det, og når jeg var liten og gikk på barneskolen måtte jeg sove middag i 3t hver dag etter barneskolen var ferdig. Jeg blir sliten av alt, jeg kan sove hele dagen, og sove like godt om natten. Jeg har ikke energi til og jobbe, så jeg er hjemmeverende med min sønn. Min mor synst jeg skal gå til legen for og se om dei kan uføre meg. Siden jeg har slitt hele livet med dette. Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Hva slags medisiner går du på? Hjelper de ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 offda. Kan bare svare at jeg føler det samme. vet ikke hvor lenge jeg har hatt lavt stoffskifte. Fant det ut når jeg var 16 år og veldig syk. Når vi tenker tilbake, var jeg mye trøtt og sov til kl 11-12 mens jeg var 6-7 år. Mitt stoffskifte er borte fra kroppen, fordi kroppen min har støtet det bort. Det fungerer 0% Jeg føler meg syk nesten hver dag. De siste 6 årene kan jeg ikke huske hvordan det er å ikke ha en sky over hodet. Jeg vil spise sjokolade flere ganger om dagen for å kvikne litt. Små svimmel. orker ofte ikke smile +++
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Kanskje doseringen er feil? Medisinen skal jo i utgangspunktet gi deg noenlunde normal tilstand.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Har aldri hørt om noen som har blitt uføretrygdet utelukkende basert på lavt stoffskifte. Dersom du er så dårlig vil jeg tro du ikke er optimalt medisinert.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Det er da endel folk som ikke blir så mye bedre selv om de går på riktig dose, meg bl.annet. Spør legen om h*n vet om et tilleggs medisin eller alternativ til levaxin.
super* Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Dei har sjekket meg fra topp til tå siden jeg var liten. Og prøvene mine er fine og alt. Men forsatt trøtt og slapp, klarte ikke fullføre skolen, måtte tvinge meg igjennom Ung.skolen med karakterer som ikke kan vises til noen. Og har ikke fått vere i jobben min pga att jeg ikke klarer og konsentrer meg skikkelig, og blir fort sliten. HI
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Skal sjekke med lege ang Liothyronin , hørt mye skryt ang det ) Kan holde deg oppdatert
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Jeg er første anonym. Ungdomsskolen er latterlig for meg. (då viste jo ingen at jeg var syk) Jeg var den dumme i klassen. Forstod ikke hva læreren sa. Husket ikke ei linje etter jeg leste den. Karakterer (på den tiden) G, Lg, ng. Flaut flaut. Gjekk videregående når jeg var 19-21 år, Fikk da 4 og 5 i nesten alle fag. (ikke engelsk, Norsk) Fordi jeg husker jo ikke grunnleggende fakta. Er i da 31 år. Er mye grunnleggende Skolearbeid jeg ikke kan, som alle andre på min alder tar som en selvfølge. Jeg sliter mye ang stoffskifte. Men det er litt hysj tema. Og mange leger vet jo ingenting. Je vet at selv om jeg er rett innenfor normalen, så er jeg ikke frisk. Sa til legen en gang, at om han sier jeg er frisk, bare fordi ene verdien var på 11. Ja då må jeg ha kreft eller noe annet. (Bør ligge på 17, då føler jeg meg frisk) Je tar 125 hver dag. Er i tillegg gravid, og legene sier det er tull å ta prøver, fordi alle gravide har variert stoffskifte. Nå er jeg dårlig, Ringte kontordama og sa, at Nå er jeg syk og må få ta blodprøve. -Er spent på resultatet og om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg tror. Det som Må tenkast over når en går på medisin i forhold til en frisk kropp: Om jeg og en frisk person jogger opp på ett fjell, Da produserer den friske personen mer hypotearose etter hvert, mens jeg bruker av lageret mitt. Når vi jogger ned igjen, lager den friske fortsatt nok slik at kroppen holder seg i form, men jeg bruker av lageret. Når kvelden kommer, og vi begge har hentet barna i barnehagen, jobbet litt, handlet, laget mat, kjørt barna på idrett ++. Så er min kropp ferdig. Tomt for energi, Må vente til neste morgen for ny dose. Mens den friske stadi fornyer seg. Derfor kan vi med stoffskifte ha plager SELV med medisinering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå