Gå til innhold

Får en dagpenger av dagpenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Når dagpengeperioden din er gått ut så må du jobbe, studere, gå på sosialen eller finne på noe annet for å skaffe deg inntekt

Skrevet

Nei. Når dagpengeperioden din er gått ut så må du jobbe, studere, gå på sosialen eller finne på noe annet for å skaffe deg inntekt

Skjønte jo at det måtte komme noe sånt. Det handler om at jeg ifjor hadde dagpenger i 2 mnd. Nå blir jeg permittert i 2 mnd og lurer på om dagpengene fra ifjor legges i dagpengegrunnlaget. Ringte NAV Idag og hun sa det ble tatt med men jeg er usikker på om om hun vet hva hun snakker om.

Kan det være slik at de ikke medregnes i minstekravet men legges til i grunnlaget?

Skrevet

Skjønte jo at det måtte komme noe sånt. Det handler om at jeg ifjor hadde dagpenger i 2 mnd. Nå blir jeg permittert i 2 mnd og lurer på om dagpengene fra ifjor legges i dagpengegrunnlaget. Ringte NAV Idag og hun sa det ble tatt med men jeg er usikker på om om hun vet hva hun snakker om.

Kan det være slik at de ikke medregnes i minstekravet men legges til i grunnlaget?

Da er spørsmålet ditt helt feil. ikke samme anonym.

Ellers kan du gjenoppta dagpengene om det ikke er gått mer enn ett år siden sist og da er det samme grunnlag som sist.

Skrevet

Da er spørsmålet ditt helt feil. ikke samme anonym.

Ellers kan du gjenoppta dagpengene om det ikke er gått mer enn ett år siden sist og da er det samme grunnlag som sist.

Spm mitt feil?

Skal ha nytt dagpengegrunnlag. Hadde satt pris på at de som svarte hadde svar på spm;-)

Skrevet

Dagpenger kan ikke regnes av dagpenger

Skrevet

Nei.

Om det har gått under et år startes bare dagpengene igjen, du vil da få akkurat det samme i dagpenger som du fikk sist.

Har du jobbet i et år eller mer har du tjent deg opp rettighetene til dagpenger på nytt og de vil bruke det siste året du har jobbet som grunnlag.

Slik forsto ihvertfall jeg det da mannen var litt av og på jobb i forbindelse med permisjoner på arbeidsplassen hans.

Skrevet

.

Mener at en må ha oppfylt minstekravet om 1,5 G uten at dagpenger er medregnet. Har en oppfylt dette kravet medregnes likevel dagpenger i nytt dagpengegrunnlag. Med andre ord må en ha hatt noe arbeidsinntekt i opptjeningsåret.

Skrevet

Hehe, mange som bare svarer uten å ha peil på hva de svarer på. Siste taler har helt rett. Så svaret er ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...