frk86 Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Hvordan er sexlivet etter fødselen`? Her har vi en baby på 3mnd og sexlivet har dabbet veldig av. Hmm..noen andre i samme båt?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Det er helt normalt, er trøtte begge to. Men kjedelig er det jo, frustrerende. Enig i det.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 huff gruer meg til og gå gjennom det igjenn fælt de første mnd. veldi ubehageligt. utslitt etter natt amming og sår og øm etter fødsel, hmm nei takk tenker eg tok vell 6 mnd før eg klarte og ha sex uten at det var vont men fortsatt ikkje godt før kansje 1 år ?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Ingen nattamming,babyen sover hele natta og tok ks så ikke vondt. Men er ikke mye sex..håper det tar seg opp,hjelper ikke på selvtillitten til en nybakt mor med komplekser for kroppen sin.
Mamma til tre gutter Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 sånn til opplysning er ikkje alle som er ømme og såre i flere måneder.. når babyen var 3 måneder var alt som normalt der nede for min del.. men dette er forskjellig, men ikkje la det stoppe deg at noen har sagt at det kan gjøre vondt osv, dette får dere finne ut sjølv.. ta det med ro så går det seg nok til.. og litt glidemiddel er jo greit å ha i skuffen.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Vi hadde ikke noe sexliv å snakke om før etter 1,5 år. Hadde en unge som var våken 3-6 ganger om natta fra han var 6 mndr, og før det var underlivet mitt et katastrofeområde. Jeg syns det var uproblematisk det første året, mye på grunn av at jeg ikke hadde noen gode følelser knyttet til kroppen (det var vel forsåvidt problematisk :/) og det eneste som stod i huet mitt var å sove. Men etter det, ble det trist og vanskelig fordi vi liksom mistet hverandre uten intimitet. Vi koste heller ikke, jeg orket bare ikke. Mannen min klagde aldri, men han var veldig positiv da det gikk seg til, Tre måneder er jo ikke så lenge. Hva tror du er grunnen til at det er labert.
Gjest AnneS Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Etter førstemann ble født tok det ca 2 mnd før jeg grodde, og da ble det sex igjen Etter nr 2 ble født hadde vi sex etter litt over en uke Var ikke ømt eller vondt, bare deilig
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Her er eldste 6 år. Sexlivet har aldri tatt seg opp att etter fødselen bortsett frå "pliktløp" for å få eit barn til. Men det er heilt normalt at sexlivet skrantar når man har spebarn. For dei fleste blir det ein bedring når ein ikkje lenger er så trøtt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2012 #10 Skrevet 14. april 2012 hihi... det er bare å kjøre på når man føler seg klar! Personlig hadde jeg sex 1. gang 2 mnd etter fødselen, og det var ubehagelig, men det gikk bedre etterhvert! Har ikke like ofte som før enda, men det tar seg vel opp etterhvert!
babysyk_74 Skrevet 14. april 2012 #11 Skrevet 14. april 2012 Med begge barna så hadde jeg sex etter 2 uker,men jeg verken ble sydd eller sprak noen av gangene.
SuperMoM <3 Skrevet 14. april 2012 #12 Skrevet 14. april 2012 Var fantastisk.. Og er fantastisk <3 Nå sist fikk jo jeg beskjed om at jeg var gravid igjen da jeg skulle sette inn spiralen,10 uker etter fødsel.. 3uker på vei,så sier vel litt
Lykkeligmamma84 Skrevet 14. april 2012 #13 Skrevet 14. april 2012 syns ikke det var vondt, og sexen er blitt mye bedre!! men det er mer initiativ å komme i gang.. og sikkert ikke like ofte som før, men det er helt særiøst mye bedre etter fødselen!!
mrsrogaland. Skrevet 14. april 2012 #14 Skrevet 14. april 2012 baby sover, er ikke trøtt, men sexlivet er likevel labert.. Aner ikke hvorfor det har blitt slik. Lite kjærester siden gullet kom..
Gjest Miryks Skrevet 14. april 2012 #15 Skrevet 14. april 2012 Var i full gang etter et par uker. Med første så rulla vi i høyet dagen jeg og ungen kom hjem fra sykehuset, etter 5 dager. Null smerte eller andre plager, så vi klager ikke.
LØVEN1 Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Hadde sex 8 uker etter fødsel sist, litt sårt og veldig anderledes men det gikk seg til etter hvert. Tror det er viktig at begge 2 er like slitne / like uthvilte så ikke det blir ubalanse der den ene går og er lysten mens den andre er utslitt. Del på ansvaret for babyen med mannen din så vil dere finn ut av sexlivet etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #17 Skrevet 15. april 2012 Dere ANER virkelig ikke hvor heldige dere er som syns det er deilig med sex bare noen uker etter fødsel. Gruer meg enormt til tiden etterpå denn gangen, men får jo bare håpe at det ikke blir så gæli med revner og sting denne gangen..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #18 Skrevet 15. april 2012 Sist hadde jeg en rar ide om at jeg ville "sjekke" at det var som det skulle før 6 ukers kontrollen Jeg hadde sluttet å blø, så vi prøvde etter fem uker og det var greit. Litt rart men absolutt ikke vondt.
Soveposen Skrevet 15. april 2012 #19 Skrevet 15. april 2012 Tror det gikk 5 uker, prøvde etter to (sprengkåte begge to!), men på grunn av stingene mine gikk det ikke
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #20 Skrevet 15. april 2012 Hadde en veldig lett fødsel sist, og følte meg helt "normal" nedentil egentlig bare noen timer etter fødselen. Renselsen var over på 10 dager, og da var vi rimelig raskt igang igjen. Like godt som før. Anser oss som ekstremt heldige som hadde det sånn, og synes synd på de som blir mer skadet. En annen ting jeg har merket meg nå i svangerskapet, er at orgasmene er annerledes, og sterkere. Kjenner det liksom i hele magen - må være noen nervetråder fra "koseknappen" som går langs med hele livmoren tror jeg :-)
<3 2G <3 Skrevet 15. april 2012 #21 Skrevet 15. april 2012 Her tok det 4 mnd før jeg i det hele tatt klarte å tenke tanken på å prøve, gikk høvelig greit, men sakte. Hadde en som ikke sov, så vanskelig å få nok tid egentlig. Men når vi kom i gjenge igjen så rokka kroppen mer enn før, fantastiske orgasmer og mer følsom enn før :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå