Gå til innhold

MME, pumpe eller begynne med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prumpine er 4 mnd og jeg må begynne å jobbe en kveld i uka. Er borte i 4 timer.

Med lillemann begynte vi da med grønnsaksmos, men han var veldig klar for det (og spiste alt uten å spytte ut en drope) noe jeg ikke føler at tullemor er.

Jeg fikk ikke til hverken pumping eller flaskemating (med MM) med lillemann og er redd for at det ikke går nå heller.

Lånte pumpe sist gang, men denne gangen må jeg kjøpe. Kjøpe evt manuell eller liten elektrisk? Eller bare gi MME?

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde prøvd å pumpe dersom du orker det. Jeg er selv borte fra gullet noen timer i uken, og pumper meg som regel kvelden før. Hun er nå 5 mnd og det har heldigvis gått veldig fint for mannen å gi melken med flaske :-) vi har prøvd med litt gulrotmos nå,men virker som magen hennes ikke takler det så bra. Så her blir det å pumpe frem til 6 mnd om det går,orker ikke å ha en baby med vondt i magen.

hva tenker du er best selv da? De sier Jo man kan gi fast føde fra 4 mnd, så går nok bra uansett hva du velger :-):-) mme har jeg ikke erfaring med, så der vet jeg ikke hva som gjelder.

Skrevet

ville gitt mme hvis hun vil ha det. hvis ikke ville jeg brukt el pumpe, mye bedre enn manuell, medela swing er veldig god!

Skrevet

Jeg fullpumper og anbefaler Medela Swing. Kjøpte to billig på nettet så går det mye fortere, men er det bare noen timer i uken holder det nok med en.

Skrevet

Siden pumping er noe herk ville jeg absolutt gitt mme. Men det er meg da :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt manuell pumpe viss du ikke vet om du kommer til å bruke den noe særlig. Den er også en del billigere. Har manuell selv, og synest den er veldig grei, siden jeg ikke pumper så masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...