Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 sommerferie ??? Han har bestillt ferie med den nye damen uten å planlegge hvilken uker han skal ha guttungen i ferien. Ut fra min sitvasjon passer det seg best i 2 bestemte uker som jeg tok kontakt og sa det passet best at han kom på ferie. Idioten sa at det gikk ikke for han hadde allerede bestillt ferie, kan han gjøre det ???
Trejenter? Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Tja. Det kan han vel? (Klart det hadde vel ikke skadet, hvis han hadde gitt deg beskjed...) Dere har ikke noen fast samværsavtale dere følger? Bestemt når evt litt mer fleksible ferier skal avtales? Noen har jo avtale på frister, når slike ting skal være avklart. Dere er jo to voksne som bør være enige.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Så fedrene kan alltid bestemme selv når de skal ha ferie og vi som faktisk har hovedansvaret for barnet og har det mest må bare ta til takke med de dagene faren tar barnet på ferie hos seg. Det vil da si at jeg aldri kan planlegge noe ferie verken med eller uten barn....
Mammatilvsn Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Det er vel noe dere bør bli enige om. Har dere vanlig samværsavtale? Som annenhver helg, 1 dag i uken osv osv? Hvis det er umulig å planlegge, så kan dere få hjelp på familiekontoret til å sette opp samvær. Når han skal ha ungen i sommerferien kan vel ingen av dere bestemme alene. Men å ha barnet i fokus løsner ofte på knuten
anonym91 Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 va har avtale om 2 uker sammen hengene hver sommer og 1 uke utenom. har 60/40 til vanlig. vi har ingen faste datoer for når vi skal bytte på sommeren, ikkje alltid like lett og bli enige. i år fekk eg spørsmål om eg kunne ta jentongen dei vekene ho har ferie fra barnhagen og han kunne ha ferie med ho i barnehagen. (hørres ut så ho ikkje får så fin ferie der nei ) eg sa selvsagt at han får ha henne på "ferie" ikkje i barnehagen i ferien selvom eg tar henne mer ut i ferie en ho må. ikkje lett og bli enige. eg planlegger aldri ferier utenom sånn som ikkje trenger og bestilles, mens han har bestillt syden tur osv. aner ikkje hva som må til. han klarer ikkje og si i fra før i siste liten. ender opp med at eg må sett ho opp på ferie i barnehagen dei 4 vekene eg har ferie som sikerhet at ho har noen plass og vere om han ikkje klarer og planlegge fram i tid. sjønner problemet ditt. lite kult og aldri kunne planlegge selv. men i fjor tok eg meg til rette og krevde mine uker når eg skulle ta ho med på ferie. men aner jo aldri når han kommer og vil ta ho med før uka før :S mulig du kan ta han med på mekling og tvinge han til og skrive opp ukene han vil ha ongen ?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Her er det slik at han skal gi beskjed før 1. Mai om hvilke uker han skal ha ungene i ferien, men problemet er at den dagen han skal hente dem kan jeg få en sms om at det ikke passer og han vil heller ha dem en annen gang. (han tar aldri igjen de gangene han ikke henter dem) Jeg kontaktet NAV og der sa de ikke var noe jeg kan gjøre med det så lenge han ikke har opphold på 3 mnd. med henting.
Ludviksmamma Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 så lenge det ikke foreligger en skriftlig avtale mellom dere, så kan han gjøre som han vil... dette gjelder også dersom han plutselig vil bytte helger... gå til advokat og få en skriftlig avtale, der datoer for ferie blir skrevet opp, oddetall/partalls helger osv osv.... ta med jul og påske samtidig, 17 mai og St Hans....
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Selv med skriftlig avtale er det ikke lett og ha en eks. for han kan bare skrive han er syk så slipper han og ta de helgene han ikke gidder ha barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 vi har jevlig vært på familievernskontoret, han fokuserer seg på meg og mine "goder" i stedenfor barnet. Ting som skulle vært lette til å komme til en enighet om for det er det beste for barnet blir en evig kamp. Har to barn til med en annen far og et nytt brydd, vi samarbeider kjempe godt sammen. Han jobber desverre i utlandet ukesvis så ferien hans med barna ordner vi på hans hjemmeperiode, når far til førstefødte bare bestiller turer uten vi samarbeider får ikke barna ferie sammen og jeg ingen mulighet til å ta meg en voksenferie. Trodde alenemødre hadde retigheter å få ha barna sammen i ferier og at de skulle til fedrene samme helger for at mor også kunne få seg litt pust i bakken av og til!! Tror en må ha et slikt vanskelig "arbeidsforhold" til en eks for å skjønne hvor vanskelig det er å komme til en ordning for barnets beste før en vet hva det går i, for det er ikke så forbanna enkelt når vedkommende alltid prøver å sette kjepper i hjulet for at det skal gå til helvete for meg og ikke fokuserer på barnet sitt. Som sakt, her mener jeg ikke jeg er vanskelig for jeg har da et meget godt vennskap og samarbeid til far til mine andre to barn.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 vi har jevlig vært på familievernskontoret, han fokuserer seg på meg og mine "goder" i stedenfor barnet. Ting som skulle vært lette til å komme til en enighet om for det er det beste for barnet blir en evig kamp. Har to barn til med en annen far og et nytt brydd, vi samarbeider kjempe godt sammen. Han jobber desverre i utlandet ukesvis så ferien hans med barna ordner vi på hans hjemmeperiode, når far til førstefødte bare bestiller turer uten vi samarbeider får ikke barna ferie sammen og jeg ingen mulighet til å ta meg en voksenferie. Trodde alenemødre hadde retigheter å få ha barna sammen i ferier og at de skulle til fedrene samme helger for at mor også kunne få seg litt pust i bakken av og til!! Tror en må ha et slikt vanskelig "arbeidsforhold" til en eks for å skjønne hvor vanskelig det er å komme til en ordning for barnets beste før en vet hva det går i, for det er ikke så forbanna enkelt når vedkommende alltid prøver å sette kjepper i hjulet for at det skal gå til helvete for meg og ikke fokuserer på barnet sitt. Som sakt, her mener jeg ikke jeg er vanskelig for jeg har da et meget godt vennskap og samarbeid til far til mine andre to barn. Voksenferie????? Aldri hørt at alenemødre har rettigheter til å bestemme over barnefar. Du skriver jo i første innlegg at utifra min situasjon så passer det best at.....du bestemmer når han skal komme på ferie. Du er sur fordi han ikke gjør som du bestemmer virker det som. Her var et mye meg meg meg
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 åh ja det er meg det dreier seg virkelig om, hvis du leser med andre øyne så ser du at det er fokus at jeg vil ha ungene sammen på ferie hos meg, de skal få glede av hverandre og minnes ferier og helligdager sammen med sine søsken ikke at de blir splitter pga en far er lite samarbeidsvillig! Skal vi som en HEL familie reise sammen må det være samarbeid med begge fedrene at ungene er her samtidig. Jeg får meg en pust i bakken når barna er alle hos fedrene samtidig og får ladet kreftene mens de er borte til å ha nok energi til å alene klare hverdagen etterpå. Nå har jeg ikke tatt meg en voksentur alene med venninner på 10 år så om jeg da unnet meg en mens ungene samtidig var på ferie hos fedrene kan vel du ikke no med. Vi foreldre har og rett til å unne oss noen goder, jeg gir all min tid til ungene så der har jeg ei no dårlig samvittighet. Faren til gutten har han annehver helg og har han på "ferie" når det passer han mens han selv reiser verden rundt. Når jeg skriver ut i fra min sitvasjon så skriver jeg som familien min, men kanskje det er meget egoistisk av meg å ønske alle barna mine samlet samtidig i ferien.... ja da er det mye meg meg meg
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 Voksenferie er det vel ingen barnefamilier som har, eller????
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Ikke lett når en har to fedre og forholde seg til, men håper du får det lettere i fremtiden. Jeg har også to ekser han første har jeg et fint forhold til og han har gutten alltid som planlagt, men siste eks. dukker ikke opp når han skal og gir heller ikke beskjed så jeg regner ikke med han lenger.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 Takk for du forstår, det er slik det er med førstemann her. Han lover sønnen sin så mye og holder ikke det han lover, mine barn er meget knyttet til hverandre så de dagene gutten min er her alene og de andre to hos sin far kjeder han seg veldig mye. Selv om vi to får kvalitetstid sammen og får ekstra kos,så savner han de. Denne sommeren blir han alene med meg i 2-3 uker pga faren har tatt seg den friheten å reise uten å høre hvordan det passer med meg i den sitvasjonen jeg er i med barn i flere hjem. Har hatt evig lang krangel med faren for han skal alltid lage problemer på ting, tar knekken på meg. Håper det ordner seg for din del og, frustrerende å aldri vite hvordan ting blir og det er hjerteknusende når det går så mye ut på barna for fedrene tenker kun seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #17 Skrevet 11. april 2012 Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette. Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller??
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #18 Skrevet 11. april 2012 Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette. Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller?? Er så enig #17!! Voksenferie får du ta deg når unga er 18! Du får med rette litt motbør her HI...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #19 Skrevet 11. april 2012 Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette. Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller?? Da tar du deg aldri en tur med venner eller bekjente når du er barnefri kanskje ??? Dere henger dere opp i feil ting, forstå poenget i saken!!!
Ludviksmamma Skrevet 12. april 2012 #20 Skrevet 12. april 2012 kunne vært verre... du kunne vært enke... hvem skulle en da krevd voksenfri av ???
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #21 Skrevet 12. april 2012 kunne vært verre... du kunne vært enke... hvem skulle en da krevd voksenfri av ??? Er mange enker som benytter seg av avlastningshjem eller er de heldige familie som hjelper å støtte opp, er familier som skaffer seg barnevakt for å reiser på tur for å pleie forholdet . Er man en full familie bytter de voksne på å ta vare på barna mens den andre kan få seg litt luft og ta seg en jentetur eller samle seg med veninnene eller gutta. Selv om man har barn har man også lov til å være voksen med andre voksne, tenk dere om. Jeg har ingen partner, ingen familie som bor nærme, prioterer ungene først av alt så når sommeren endelig kommer og jeg har fri fra jobb så får jeg verken ha ferie med alle barna samtidig eller ta meg en samling med veninnene mine og være voksen for noen dager mens ungene skal være hos fedrene å kose seg. Da blir jeg irritert for min ferie med barna er ødelagt og det som skulle være min mulighet til å være med voksne går heller ikke. Kom ikke her å si at dere ikke tar dere en jentetur mens mannen eller andre passer barna eller dere reiser på kjærestetur av og til,eller dere som er alene utnytter dere av en ferie når ungene er hos faren !
Kæmma og trultene Skrevet 12. april 2012 #22 Skrevet 12. april 2012 Må bare skyte inn her. Jeg tror ikke det er snakk om å "stikke fra ansvaret" og ta seg en ferie med hæla i taket. Det er snakk om at man resten av året jobber rævva av seg (ja man har valgt det selv, man vil det men det er da slitsomt likkavæl) og når ferien kommer etter ett år uten å ha feks tatt en vin med venninnene, hatt en dag uten unger på stranda eller hatt en langhelg i Køben (som ALLE mine venner i forhold gjør jamnt ellers i året) trenger man å lade batterier. Skjønner at det er irriterende jeg da, at det ikke skal gå an å samarbeide om de få dagene eller ukene det er snakk om.
Rivjernet Skrevet 15. april 2012 #23 Skrevet 15. april 2012 vi har jevlig vært på familievernskontoret, han fokuserer seg på meg og mine "goder" i stedenfor barnet. Ting som skulle vært lette til å komme til en enighet om for det er det beste for barnet blir en evig kamp. Har to barn til med en annen far og et nytt brydd, vi samarbeider kjempe godt sammen. Han jobber desverre i utlandet ukesvis så ferien hans med barna ordner vi på hans hjemmeperiode, når far til førstefødte bare bestiller turer uten vi samarbeider får ikke barna ferie sammen og jeg ingen mulighet til å ta meg en voksenferie. Trodde alenemødre hadde retigheter å få ha barna sammen i ferier og at de skulle til fedrene samme helger for at mor også kunne få seg litt pust i bakken av og til!! Tror en må ha et slikt vanskelig "arbeidsforhold" til en eks for å skjønne hvor vanskelig det er å komme til en ordning for barnets beste før en vet hva det går i, for det er ikke så forbanna enkelt når vedkommende alltid prøver å sette kjepper i hjulet for at det skal gå til helvete for meg og ikke fokuserer på barnet sitt. Som sakt, her mener jeg ikke jeg er vanskelig for jeg har da et meget godt vennskap og samarbeid til far til mine andre to barn. Voksenferie????? Aldri hørt at alenemødre har rettigheter til å bestemme over barnefar. Du skriver jo i første innlegg at utifra min situasjon så passer det best at.....du bestemmer når han skal komme på ferie. Du er sur fordi han ikke gjør som du bestemmer virker det som. Her var et mye meg meg meg Mener du at far har rett til å bestemme over alenemor da? Det er jo det som i realiteten skjer når han bare valser inn å annonserer hvilke uker han skal ha.
Rivjernet Skrevet 15. april 2012 #24 Skrevet 15. april 2012 Du er ikke aleneforsørger du skjønner jeg, da forstår jeg du har null forståelse for dette. Jo, jeg er faktisk det....og mener at har man barn, så har man barn. Hva er forskjellen? Samboere/gifte kan jo ikke bare "ta seg fri" fra barna de heller?? Er så enig #17!! Voksenferie får du ta deg når unga er 18! Du får med rette litt motbør her HI... For noen fantastiske mødre dere er da! Har vel ingen egne behov dere? Er det virkelig så provoserende at hun vil ha barna samtidig i ferien? Er ikke det egentlig veldig forståelig? Det er ikke alle som trenger leke martyr...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #25 Skrevet 15. april 2012 Trenger ikke være enke for å oppleve det. BF til mine har ikke sett unga sine på over tre år, fordi han ikke gidder. Null ferie her, slutt å klag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå