Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Har lyst å ta med barna på sykkeltur i sommer og lurer da på å sykle Rallarveien. Har aldri syklet der selv så jeg vet ikke om det egner seg for barn. Noen som har gjort dette og kan fortelle om erfaringer? Barna er 7 og 9 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Det er en kjempefin tur... har syklet den hver sommer med besteforeldrene mine, helt fra jeg var 8 år, ikke noe problem, men bare husk å ta mange pauser og ikke ha tidspress, la barna få styre tempoet så de ikke blir slitene/sutrete osv, da er det ikke kos, hadde med meg dattra mi på 5 på den i fjor, og det gikk så vidt, venter et år eller to før neste gang tror jeg. Gjør det mer til en opplevelse, med oppgaver på veien (alt fra hvem som først ser en maurtue til ting man må samle opp eller lage på veien) og del ut poeng og premier osv. Kjempe gøy! Lykke til..
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Barn på 7 og 9 greier fint Rallarveien. Det er litt steinete her og der og kan være partier med snø, men disse er ganske korte. Ha med godt med klær, det er ikke så varmt i høyden.. Og ta det med ro hvis dere skal ned til Flåm, det er bratt nedover der. Men om dere skal ta toget så skal dere kanskje ikke sykle nedom Flåm...? Ville dratt var jeg dere, det blir toppen! Nydelig natur og en flott opplevelse. Hvor skal dere begynne fra? Finse? Haugastøl? Det spektakulære partiet begynner på Finse (hvis dere kommer med tog) men dersom dere kommer med bil må dere starte på Haugastøl. Vi hadde med datteren vår da hun var ca 2 år, da satt hun i sykkelvogn og skumpet rundt. Gikk fint det, men det var flere triste tilfeller av ambisiøse foreldre som maste på ungene og unger som datt og slo seg. Fordi foreldrene presset de til å sykle når de selv syntes det var for bratt. Ikke pent syn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå