Gå til innhold

Dere som har barn med supersensitiv hud som har ekstrem eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken krem bruker dere? Vet at a derma er kjempebra, men de er såå dyre og holder ikke så lenge da jeg må smøre 7 åringen min hver dag. koster jo nesten 200kr for en.

Fnnes det noen som er like bra, men billigere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg med på Boots apotekene, de har stadig disse gode kremene på tilbud, f.eks ta tre og betalt for to o.l..

Jeg har medlemskort hos Boots og får noen ekstra rabatter på det også.

Vi bruker mest Derma, men vi bruker også Decubal, det er en rimelig krem som vi kan sløse meg og bare pøse på masse. Både jeg og to av ungene har atopisk eksem og ekstrem sensitiv hud som klør fælt, men denne tåler vi godt og de gir mye fukt.

https://www.boots.no...decubal&order=2

Skrevet

Decubal er et fint og billig alternativ. Er man veldig plaget er Physiogel veldig veldig bra for eksem-hud, men denne koster flesk! Men den er altså helt fantastisk om man tar seg råd til den.

Apobase er også en krem man kan "sløse og klaske på", men den er ganske feit og klissete.

Skrevet

Apobase er full i parabener.....

Skrevet

Tja vi har prøvd apobase, A derma, spenol, akrem, danatekt og Physiogel....

physiogel koster 400 kr!!

funket ett par ganger å hun ble bedre.

men nå funker ikke den heller

Skrevet

hun har forresten atopisk eksem

Skrevet

Vi fikk beskjed om å styre unna Apobase, så den har vi ikke prøvd.

Vi bruker nå en som heter Danatekt, og er MEGET fornøyd!

Skrevet

I tillegg bruker vi Burts Bees Miracle Salve på ekstra tørre hudpartier (rundt munnen etc...)

Den også er helt super, og inneholder 100% naturlige ingredienser. (tror det er bare bivoks, rett og slett)

Skrevet

Kan noen legge ut link til den appen/nettsiden som man kan sjekke om kremer inneholder parabener og slikt? Jeg finner den ikke.....

Skrevet

kremer uten Parabener/konserveringsmidler får fortere sopp/virus/bakterier i seg. Så vær forsiktig med bruken av kremen uten parabener.......................................................

Skrevet

Det er helt sant at parabener i kremer og kosmetikk ellers fungerer som konserveringsmiddel. Man merker dog fort hvis kremen man bruker blir for gammel.

klipper fra artikkel på nett:

Så selv om parabener på mange måter er en god oppfinnelse, tror vi det er grunn til å være forsiktig med å bruke kosmetikk med slike stoffer. Vi tror parabener i kosmetikk, som er på huden hele dagen, kan være farligere enn parabener i mat.

Derfor satser jeg heller på kremer helt uten parabener, og sjekker lukt og konsistens før bruk ;-)

Skrevet

Du får tilbakebetalt for utgifter over 9000 kr i året,

Skrevet

Denne har reddet oss, gutten vår har hatt eksem omtrent siden fødsel.. Den koster litt men den er så drøy og varer kjempelenge, dessuten er det gode og milde ingredienser i som tar vare på og reparerer huden isteden for å ødelegge hudbarrieren og skape en "falsk" hudbarriere

http://no.cosmopharmas.com/produkter/204-Multi-Purpose-Cream-Severl-Dry

tror det står referanser på siden også, om andre som har brukt den til samme formål. vi bruker den mot atopisk eksem (og tørre vinterlegger, hihi. og som kuldekrem.. MED MER)

Skrevet

Vi bruker mye miniderma, ble anbefalt av hudlege. Jeg bestiller den i 500 g pumpeflaske, da holder den en stund og blir rimeligere. Jeg smører 2-3 ganger pr dag.

Skrevet

miniderma? er ikke det hydrokortison?

Skrevet

glem det, blandet det å mildison :)

Skrevet

Kanskje du mener Miniderm? Den bruker vi nå, ser ut til å virke bra på kroppen iallefall. Ansiktet er en annen historie.

Har en datter som er plaget med Atopisk eksem, og man må finne den kremen som passer huden deres der og da. Enkelte ganger behøves en veldig fet krem, som f.eks. rød Apobase. Andre ganger behøves en mindre fet krem.

Miniderm koster noe over 400 for en pumpeflaske.

Skrevet

Og hvis dere er redd for Parabener i rød Apobase. Vel, sopp i infeksjonen er iallefall ikke bra. Et helvete å bli kvitt rett og slett, så jeg er ikke redd for den kremen. Hudavdelingen på St.Olavs bruker også den når man må ha en fet krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...