Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Vi så det ikke før vi kom hjem for vogna var jo pakket inn. Vi har derfor ingen rapport fra flyselskapet. Trenger vi det?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Mener det ikke blir erstatta når vogn blir ødelagt på fly
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Jo da, dei blir erstatta. Har jo lest har inne at folk for en splitter nytt understell for eksempel. Men angåendes det som skjedde, kan jo du høre med barnebutikken eller eventuelt med flyselaskapet (og da skulle jeg kanskje dratt til flyplassen jeg landa på , men jeg bor i en liten by. Er sikkert vanskeliggere i oslo det. Jeg synes over telefon er det så mye vanskeligere å få gjort sånne ting).
Cimorene Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Ring forsikringsselskapet ditt og hør, går vel under reiseforsikringa? Eller direkte til flyselskapet du fløy med. Men vet at noen har trøbbel med erstatning pga de ikke hadde pakket vogna i en prampack, og da er visst vogna "ikke forsvarlig pakket" i følge selskapet.. :/
Lilje<3 Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 vogna må være pakket inn. Det får man på flyplassen og koster litt ekstra. Men da erstatter de eventuelle ødeleggelser. Ikke alle forsikringer som erstatter barnevogner under flyreiser. Vennina mi brant seg på det, stakkars.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 vi fikk ødelagt vogna på en flytur til Thailand og lærte da at man må pakke ut vogna og sjekke at den ikke er ødelagt på flyplassen. Vi gjorde den store feilen at vi bare tittet raskt nedi den gule posen og syntes alt så greit ut. Ikke før vi pakket den helt ut på hotellet på kvelden merket vi at det ene hjulet hadde fått seg en trøkk og sprukket (en carena trille). Vi tok kontakt med både forsikringsselskapet og flyselskapet, men det var visst lite å få gjort med det når vi ikke hadde rapportert det på flyplassen.
Oppnedx2 Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 KOmmer an på hvilket flyselskap du har reist med. Noen krever at du må bruke prampack for å få dekket eventuelle skader, mens noen dekker det selv om de bare er i plast. en rask googling på flyselskapet du reiste med og vogn skade så kommer det nok opp
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Dette er grunnen til at man alltid skal ta vogna opp på flyplassen, slå den opp og se om den er i orden. Vi reiste med Star tour sitt flyselskap når vi fikk vogna vår ødelagt. De dekket opp til 100euro, tror jeg det var den gangen. Vogna vår var mye dyrere. Vi fikk bekreftet på flyplassen at vogna var ødelagt, tok kontakt med reiseselskapet og sendte inn bekreftelse på at vogna var ødelagt sammen med bekreftelse på hva ny vogn ville koste og fikk pengene tilbake uten problemer et par dager etterpå. Mest sannsynlig får dere ingen penger når ikke flyselskapet har bekreftet at vogna er ødelagt, for da kan den ha blitt ødelagt etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå