Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Er gravid for 3 gang - har fått forstoppelse, trenger råd. Anbefalinger? Aldri hatt det før når jeg har vært gravid.
stadig_større Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 drikk lunkent vann på tom mage... hjalp for meg
*Ninnin* Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Druer, plommer, og slik, er med på å hjelpe;)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 hvis du blander linfrø i yougurt løsner det som regel.Og for å prøve å forhindre at det skjer igjen kan du ta deg et glass med bilola eller cultura hver kveld. :0)
lisemor:) Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Her er flere ulike tips: -linfrø -biola -svisker -kiwi -ananas -drikk masse vann -spis fiber (NB enkelte tåler ikke mye fiber og blir værre av det) Jeg har selv slitt lenge med magen og det som fungerer for meg er ananas:) Ananas inneholder visstnok fordøyelses enzymer som hjelper magen igang. Og så er det jo så godt også Fersk ananas fungerer best, men ananasjuice fungerer også Du kan også ha ananas i feks smoothie:)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Takk! Skal kjøpe alt sammen... - samt fiberrik kost - og gå mer tur!
Tutla Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Biola funker kjempegodt for meg. Hadde problem med avføring i flere uker, måtte ta jern og det gjorde det ikke bedre. Klarer ikke linfrø, blir kvalm av tanken da jeg måtte spise dette mye som liten. Spiser fiberrik mat og drikker mye. Er en del i aktivitet, men det begrenser seg siden jeg ikke har lov av legen å ta meg helt ut........ Så var det en som sa, har du prøvd å drikke 1/2 liter biola på kvelden så ett glass morgen og kveld - og jammen hodler det ikke magen i sjakk :-)
Gjest Verpehøna Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Drikk MASSE vann. Hvis du kjører på med fiber nå uten nok vann... Min mirakelkur mot forstoppelse er først havregrøt til frokost, med påfølgende pære og en kopp kaffe til. De to siste gjør susen for min del. Også å bevege seg da, så langt det lar seg gjøre Så det var masse andre gode tips her også, skal notere meg de bak øret til jeg blir lei av pære og kaffe
Marit 27 Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 For meg var det akupunktur som hjalp. har alltid vært litt hard i magen, men når jeg ble gravid stoppet det fullstendig opp og det hjelper jo ikke hvis du for eksempel er kvalm i tillegg. Jeg prøvde linfrø og biola og vann og mosjon, men til syvende og sist var det akupunkturen som hjalp og det har holdt seg resten av svangerskapet:) Bare pass på at du går til en som er spesiallist på gravide:)
HH72 Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Sånne hjemmelagede knekkebrød hjelper meg. Lager de fra Toro sin pose da, så null arbeid. Etter at jeg fikk dilla på dem har det gåttstort sett bra. Må kombineres m mye vann da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå