khm Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 -Tydeligvis er det galt å studere før du får barn, for da kan ikke du ikke gi barnet den stabiliteten det trenger...artig mening. - Barnet kan bli "tilknytningsforstyrret" drar du bort en helg uten barn...jeg sliter med å finne noe som kan bevise den påstanden, men noen liker å tre sin mening over alle sammen å gi dårlig samvittighet. - Mye ufine meninger mot alle som er så dårlig foreldre at de faktisk gleder seg til å plassere barnet i b.hagen igjen, uten at de kansje helt forstår hvordan de fleste andre "vanlige" mennesker har det. Godt for foreldre og barn å få litt tid fra hverandre synes nå de fleste da. - Nei, ikke alle klarer å la være å kjefte på barna, vi har ikke alle en grenseløs tålmodighet der vi smiler og prater pedagogisk til de hele tiden. - Barn trenger selvstendighet, ikke en mor som er hønemor og duller med de til rundt 25 årsalderen (satt på spissen ja)! - Ja det er kvalmt når barna får pupp fra 1,5 årsalderen og opp, Synes at over 1 år er nåkk, da spiser de grøt og fast føde! - Ja jeg er bedrevitende her selv også så slipper jeg og få noen bemerkninger på det. - Barn trenger lykkelige foreldre ikke foreldre som bare er sammen, fordet om mange mener at når man har fått barn så skal man holde sammen resten av livet. Ingen av delene er enkelt, så gå for det dere selv føler best. Barna tar ikke skade av det. - Nei, ingen er interessert i å få påpekt grammatikken sin her inne, er dere misfornøyde med skrivefeil eller hvordan andre skriver så la vær å svar og gå videre. Er et forum, ikke en norsk time. - Nei mannfolk som spiller er ikke idioter, barnslige eller ikke noe å samle på, de er kansje lei alle timene mange bruker på DIB? - Ja det er helt greit å svare som anonym på anonym forum, bare synd mange blir så mye tøffere da i sine svar. Vitner litt om dårlig oppdragelse synes jeg. Mens andre som kan være fornuftige og ha gode svar blir dradd over samme lesten. - Stakkars de førstegangsfødende eller førstegangsmødrene som er her, de får virkelig tredd meninger over seg av andre som skal trø de ned hvis de ikke følger malen. Bruk sunn fornuft å ikke hør så mye på DIB hønan er vel det beste tipset:P Kom ikke på mer i farten, sikkert noe her som mange er enig og uenig i, men det er jo det viktigste da for det er jo det som gjør diskusjoner artig!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Er så enig så enig. Skjønner meg ikke på de som henger seg opp i unødvendige detaljer... Men jeg er sikker på at noen står opp om morgenen med den hensikt å plage flest mulig.. har selv møtt et par slike gjennom en tidligere jobb jeg hadde...
Miamimom Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Plager man andre hvis man har en annen mening? Mange av eksemplene her er jo ikke akkurat unødvendige detaljer etter min mening, men typiske ting som folk har sterke meninger om.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 For å ikke snakke om alle de forferdelige alenemødre som dumpet de utro fedrene (for det må de ha skyld i selv, siden de sikkert er blitt feite, stygge osv etter at barna ble født?), og attpåtil flytter inn med nye kjærester etter å ha være sammen med dem mindre enn 10 år! Og de desperate single mødre som har vært alene i flere år og ønsker kjæreste, visste de ikke at det er noe man får ETTEr at barna er flyttet ut?
Bee&Alie Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 (endret) Det er greit å ha forskjellige meninger her inne... og disse må man for all del dele! Er jo det som er poenget med et forum. Men terskelen for å kalle noen "en dårlig mor" og si ting som "hvorfor i alle dager fikk du barn" er riiiiimelige lave her inne!! Så ja da får man lett ett inntrykk av at forumet er fullt av bedrevitende, perfekte dronninger som skal tråkke andre ned med å rett og slett være ekkel og usakelig. Som f.eks med de slitne mødre som faktisk gleder seg til barna skal tilbake i barnehage etter ferie! "Fysjom!! Erru sliten?! gleder du deg??! Du skulle aldri fått barn!!" Endret 10. april 2012 av tr.trolla
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Plager man andre hvis man har en annen mening? Mange av eksemplene her er jo ikke akkurat unødvendige detaljer etter min mening, men typiske ting som folk har sterke meninger om. Nei selvsagt ikke. Svaret mitt var mer ment som et generelt tilleggssvar. Alle må selvfølgelig få ha sin mening, men noen svarer kun i den hensikt å være ufin. Selvsagt ikke alle, men de finnes. Av unødvendige detaljer er de som f.eks klager på og ikke minst irriterer seg over skrivefeil. Selvfølgelig kan de få dele sin mening om det, men å nærmest hetse innlegger for det.. DET synes jeg er unødvendig.
Miamimom Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Jeg er enig i at man ikke trenger å tråkke folk ned og være ekkel og usaklig! Men jeg synes at det å kalle folk bedrevitende, perfekte dronninger også er en hersketeknikk som dukker opp hos mange som ikke får de svarene de ønsker seg i steden for å saklig argumentere for sine synspunkter.
stadig_større Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Hahahaha! Er så enig!!! :D Nå kan jeg gå fra jobb med et litt større smil om munnen
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Så enig! å for ikke å snakke om.. - Hvis man er å uheldig å legge på seg, eller mister sexlysten, så må du selv ta konsekvensene og skylden for at mannen er utro. - Hvis man får hengemage, som ikke går bort etter fødsel, er dette også din skyld, fordi da har du ikke trimmet nok. å ta en opperasjon er en lettvint løsninsg man gjør for at man ikke gidder trene vekk magen. - Velger man å ta abort av en eller annen grunn, så er man idioter fordi man ikke tenker på alle de som som virkelig plages med å få barn. ( Det hjelper da ikke de som har problemer med å få bran, at en kvinne en annen plass i landet som hadde tenkt å ta abort, ikke gjør det..)
khm Skrevet 10. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2012 Artig noen også da som sa at siden jeg var mann så var de som trykte liker eller skrev at de var enige med meg enslige som bare var på sjekkern Litt overfladisk hersketeknikk spør du meg! Men istedenfor å kalle de bedrevitende, perfekte dronninger...kan man kalle de bedrevitende, perfekte idioter? Det er ikke hersketeknikk...det er en ærlig mening
Gjest Heartbroken Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Men her gjør jo du akkurat det samme! Du rakker ned på de som har andre meninger enn deg. Dette er et diskusjonsforum hvor det er meningen at man skal diskutere og lufte egne meninger. At mange kunne lært seg litt folkeskikk selv om de kan gjemme seg bak anonymknappen, er sant. Men du fremstår jo som en skikkelig bedreviter selv med innlegget ditt Det er noe med det å feie for egen dør først.....
Bee&Alie Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Jeg er enig i at man ikke trenger å tråkke folk ned og være ekkel og usaklig! Men jeg synes at det å kalle folk bedrevitende, perfekte dronninger også er en hersketeknikk som dukker opp hos mange som ikke får de svarene de ønsker seg i steden for å saklig argumentere for sine synspunkter. Om noen kommer å kaller meg "dårlig mamma" og uttalelser som "djiiizz du skulle aldri fått barn", så kaller jeg dem lett bedrevitende, perfekte dronninger ja. Hvordan blir det en hersketeknikk? Folk prøver å tråkke deg i dritten, slenger frekke kommentarer og er usaklige for at du ikke gjør som dem eller mener som dem? Hvem hersker da?
khm Skrevet 10. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 10. april 2012 Men her gjør jo du akkurat det samme! Du rakker ned på de som har andre meninger enn deg. Dette er et diskusjonsforum hvor det er meningen at man skal diskutere og lufte egne meninger. At mange kunne lært seg litt folkeskikk selv om de kan gjemme seg bak anonymknappen, er sant. Men du fremstår jo som en skikkelig bedreviter selv med innlegget ditt Det er noe med det å feie for egen dør først..... hehe, så du leste ikke alt jeg skrev i den første? Der skrev jeg jo at jeg var bedrevitende selv så jeg skulle slippe noen bemerkninger om det, rett å slett fordi det er mange her som går innom sider å kaller folk for dårlige mødre uten grunn, og skal presse sin måte å gjøre ting på over på andre. Det er de jeg svarer her, så ja...da svarer jeg på en bedrevitende tone
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Kanskje man ikke kaller dere dårlige mødre uten grunn da vet du!
Miamimom Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Tr. trolla, jeg skulle sikkert ordlagt meg litt bedre. Det jeg mener er at jeg ser at man stadig tror man er bedre enn alle andre her inne om man skulle driste seg til å ikke være enig i noe. Da mener jeg slike dronningutsagn blir hersketeknikk, hvis man IKKE har slengt usaklig dritt først.
khm Skrevet 10. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 10. april 2012 Kanskje man ikke kaller dere dårlige mødre uten grunn da vet du! Hehe, i 95 prosent av tilfellene blir det slengt for fort ut, som f.eks ved at barn skal i b.hage, eller at man drar bort en dag eller to. Noe som er helt normalt for den store del av det norske folk. Ekstreme meninger finnes det alltids noen av, men tviler på at så mange som skriver det her inne hadde turt å sagt det ansikt til ansikt. Det som er litt fascinerende med internett, hvor langt man går. På en måte mobbing av voksne fra andre voksne.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Hahaha, ja noen har ihverfall selvironi her på forumet... Det er bra!
Mandalas Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Det er hvertfall mange ekstreme meninger her, fra mennesker som tydeligvis aldri selv har vært i situasjonen de prater om Også er det utrolig mange som altfor ofte drar frem det barnslige svaret "den og den skulle aaaaldri hatt barn assa!"
Gjest Heartbroken Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Men her gjør jo du akkurat det samme! Du rakker ned på de som har andre meninger enn deg. Dette er et diskusjonsforum hvor det er meningen at man skal diskutere og lufte egne meninger. At mange kunne lært seg litt folkeskikk selv om de kan gjemme seg bak anonymknappen, er sant. Men du fremstår jo som en skikkelig bedreviter selv med innlegget ditt Det er noe med det å feie for egen dør først..... hehe, så du leste ikke alt jeg skrev i den første? Der skrev jeg jo at jeg var bedrevitende selv så jeg skulle slippe noen bemerkninger om det, rett å slett fordi det er mange her som går innom sider å kaller folk for dårlige mødre uten grunn, og skal presse sin måte å gjøre ting på over på andre. Det er de jeg svarer her, så ja...da svarer jeg på en bedrevitende tone Jo, jeg leste alt du skrev, men jeg syns det blir litt feil å "punktere" debatten med at du er en bedreviter og derfor uimottakelig mot motargumenter. Det at du innrømmer at du tror du vet bedre, gjør ikke det til en sannhet, vet du. Selv om du f.eks syns at det er unaturlig eller hva du skrev om at barn dier etter 1,5 år, gjør det ikke til en sannhet fordi du innrømmer at du tror du vet best. Det er like arrogant og usympatisk uansett...
khm Skrevet 10. april 2012 Forfatter #21 Skrevet 10. april 2012 Men her gjør jo du akkurat det samme! Du rakker ned på de som har andre meninger enn deg. Dette er et diskusjonsforum hvor det er meningen at man skal diskutere og lufte egne meninger. At mange kunne lært seg litt folkeskikk selv om de kan gjemme seg bak anonymknappen, er sant. Men du fremstår jo som en skikkelig bedreviter selv med innlegget ditt Det er noe med det å feie for egen dør først..... hehe, så du leste ikke alt jeg skrev i den første? Der skrev jeg jo at jeg var bedrevitende selv så jeg skulle slippe noen bemerkninger om det, rett å slett fordi det er mange her som går innom sider å kaller folk for dårlige mødre uten grunn, og skal presse sin måte å gjøre ting på over på andre. Det er de jeg svarer her, så ja...da svarer jeg på en bedrevitende tone Jo, jeg leste alt du skrev, men jeg syns det blir litt feil å "punktere" debatten med at du er en bedreviter og derfor uimottakelig mot motargumenter. Det at du innrømmer at du tror du vet bedre, gjør ikke det til en sannhet, vet du. Selv om du f.eks syns at det er naturlig eller hva du skrev om at barn dier etter 1,5 år, gjør det ikke til en sannhet fordi du innrømmer at du tror du vet best. Det er like arrogant og usympatisk uansett... Men litt artig at en som kaller meg bedreviter går inn og klager på grammatikken min på en annen post og sier at hun ser litt "ned" på mennesker som ikke skriver riktig og at de ikke kan ha så mye å fare med...du sier at man skal feie for egen dør, og det kan vel gjelde oss alle her inne Har forresten ikke punktert noen debatt, men skreiv at jeg gikk ut med mine egne meninger om hvorfor det skal nødvendig å kalle alle for dårlige mødre så lett eller hvorfor de fikk barn i utgangspunktet. Det synes jeg er feil. Så da skrev jeg litt for å slå tilbake og kanskje provosere litt. Vi kan da alle være bedrevitere, sånn vi mennesker er av natur, men hvorfor være direkte slem med andre? Har ikke sagt jeg har rett, men prøvde og skrive fornuftig å oppfordre folk til å bruke sunn fornuft, for de ekstreme mødrene her er det ikke mange som er enige med. Usympatisk? Alle jeg kjenner synes det samme, hvorfor die ett barn etter 1 år? er det en nødvendighet? Isåfall for mor. å den satt jeg på spissen med vilje å skreiv den arrogant for synes det blir for mye dalling med ett barn som ikke er baby lenger. Det er min egen personlige mening.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #22 Skrevet 10. april 2012 Er det fornuftig å si at barn ikke tar skade av at foreldrene går fra hverandre, og at det er kvalmt å die barn som er over ett år? Er det bare ekstreme mødre som mener at dette ikke er tilfelle? Synes du er like ille som de du prøver å henge!
Bee&Alie Skrevet 10. april 2012 #23 Skrevet 10. april 2012 Er det fornuftig å si at barn ikke tar skade av at foreldrene går fra hverandre, og at det er kvalmt å die barn som er over ett år? Er det bare ekstreme mødre som mener at dette ikke er tilfelle? Synes du er like ille som de du prøver å henge! Tror poenget er at barn kan ta like mye.. om ikke mer skade av å se foreldre slite med å holde sammen... kan jeg skrive under på!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #24 Skrevet 10. april 2012 Jeg tror khm og tr.trolla er kjææææææærester. Hun kommer alltid inn og skal forklare hva khm EGENTLIG mener hver gang han starter en tråd for å provosere litt. Ho ho ho!!!!
Hurra133 Skrevet 10. april 2012 #25 Skrevet 10. april 2012 -Tydeligvis er det galt å studere før du får barn, for da kan ikke du ikke gi barnet den stabiliteten det trenger...artig mening. - Barnet kan bli "tilknytningsforstyrret" drar du bort en helg uten barn...jeg sliter med å finne noe som kan bevise den påstanden, men noen liker å tre sin mening over alle sammen å gi dårlig samvittighet. - Mye ufine meninger mot alle som er så dårlig foreldre at de faktisk gleder seg til å plassere barnet i b.hagen igjen, uten at de kansje helt forstår hvordan de fleste andre "vanlige" mennesker har det. Godt for foreldre og barn å få litt tid fra hverandre synes nå de fleste da. - Nei, ikke alle klarer å la være å kjefte på barna, vi har ikke alle en grenseløs tålmodighet der vi smiler og prater pedagogisk til de hele tiden. - Barn trenger selvstendighet, ikke en mor som er hønemor og duller med de til rundt 25 årsalderen (satt på spissen ja)! - Ja det er kvalmt når barna får pupp fra 1,5 årsalderen og opp, Synes at over 1 år er nåkk, da spiser de grøt og fast føde! - Ja jeg er bedrevitende her selv også så slipper jeg og få noen bemerkninger på det. - Barn trenger lykkelige foreldre ikke foreldre som bare er sammen, fordet om mange mener at når man har fått barn så skal man holde sammen resten av livet. Ingen av delene er enkelt, så gå for det dere selv føler best. Barna tar ikke skade av det. - Nei, ingen er interessert i å få påpekt grammatikken sin her inne, er dere misfornøyde med skrivefeil eller hvordan andre skriver så la vær å svar og gå videre. Er et forum, ikke en norsk time. - Nei mannfolk som spiller er ikke idioter, barnslige eller ikke noe å samle på, de er kansje lei alle timene mange bruker på DIB? - Ja det er helt greit å svare som anonym på anonym forum, bare synd mange blir så mye tøffere da i sine svar. Vitner litt om dårlig oppdragelse synes jeg. Mens andre som kan være fornuftige og ha gode svar blir dradd over samme lesten. - Stakkars de førstegangsfødende eller førstegangsmødrene som er her, de får virkelig tredd meninger over seg av andre som skal trø de ned hvis de ikke følger malen. Bruk sunn fornuft å ikke hør så mye på DIB hønan er vel det beste tipset:P Kom ikke på mer i farten, sikkert noe her som mange er enig og uenig i, men det er jo det viktigste da for det er jo det som gjør diskusjoner artig! "Norsktime" skrives i ett ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå