Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Jeg har søkt jobb i barnehage, og lurer litt på timelønn. Det blir nok som vikar/ringevikar i første omgang. Har søkt på google, og lett overalt, det er bare så fryktelig mange tall, og så mye forskjellig fra side til side Har lest 114 kr i timen, er dette representativt tro? Nå tar ikke jeg den jobben for pengene altså, vet det fins bedre betalte yrker, men er jo nysgjerrig på lønnen uansett
Marit 27 Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Det kommer helt ann på hvilken avtale de ansatte har med bedriften, om den er kommunal eller privat, om de har tariffavtale eller ikke. Så det er litt vannskelig å si:) Tror nok at du kan forvente litte grann mer enn 114, men skal ikke si noe sikkert:)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Jeg har søkt jobb i barnehage, og lurer litt på timelønn. Det blir nok som vikar/ringevikar i første omgang. Har søkt på google, og lett overalt, det er bare så fryktelig mange tall, og så mye forskjellig fra side til side Har lest 114 kr i timen, er dette representativt tro? Nå tar ikke jeg den jobben for pengene altså, vet det fins bedre betalte yrker, men er jo nysgjerrig på lønnen uansett Barnehageassistenter er ufaglærte da, de med fagbrev heter barne og ungdomsarbeidere. Jeg vet det finnes barnehageassistent kurs som fjernundervisning bl. annet. Dette er å kaste penger ut av vinduet da det ikke har noen verdi. man får ikke lettere jobb eller høyere lønn av det Hva du tjener kommer an på om det er privat eller offentlig barnehage, om du har noe erfaring fra før som godkjennes og hvor du er i landet. kommunale bhg i oslo og andre steder i landet kan ha store lønnsforkjeller
Strandloppa og lillebror Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Det kommer også an på hvor lang ansiennitet du har. Men jeg er rimelig sikker på at du får en del mer enn 114 kr altså. Spør da vel, det er jo en ærlig sak at man lurer på lønna når man er ny i en jobb.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Tusen takk for svar alle sammen Ja, hun skulle ringe meg til fredagen, så da får jeg vel vite om det blir noen jobb i det hele tatt, om det blir det, så kan jeg jo bare spørre ja Hehe Jeg har ingen erfaring innenfor barnehage, så da har jeg vel ingen annsienitet? Har en sønn på 19 mnd, som jeg har vært i permisjon med, og vært en del barnevakt, men dette er jo ikke relevante erfaringer? Har jo hatt vanlig jobb, men ikke noe som har med barn å gjøre...
Marit 27 Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Hvis jeg ikke husker feil, det kan det være at jeg gjør:) så skal all arbeidserfaring telle som ansinitet når man er ufaglært. det var vertfall sånn før jeg fikk fagbrevet, men det kan jo være forskjellig fra sted til sted det også
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Min venninne som jobber 100% og er ufaglært får 24 000kr før skatt. Vet ikke hvor mye det blir i timen men det kan du alltids regne ut:)
Strandloppa og lillebror Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Tusen takk for svar alle sammen Ja, hun skulle ringe meg til fredagen, så da får jeg vel vite om det blir noen jobb i det hele tatt, om det blir det, så kan jeg jo bare spørre ja Hehe Jeg har ingen erfaring innenfor barnehage, så da har jeg vel ingen annsienitet? Har en sønn på 19 mnd, som jeg har vært i permisjon med, og vært en del barnevakt, men dette er jo ikke relevante erfaringer? Har jo hatt vanlig jobb, men ikke noe som har med barn å gjøre... Hva som er relevant erfaring er opp til hver enkelt arbeidsgiver å avgjøre. Mange steder må man søke om dette, og da forkøare hvorfor man mener at de forskjellige tingene er relevante. Jeg vil absolutt tro at det å være hjemme med barn er relevant, og også barnevakt. Du får smøre på litt og si at du har vært litt lenger barnevakt enn du har. Lykke til!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Hehe, jeg nevnte jo dette med barnevakt osv i både jobbintervju og søknad. Har vært myyye barnevakt, hele helger, og 2 eller flere helger i mnd siden jeg var 14. Som sagt, nevnte hvor mye og hvor lenge til den eventuelle arbeidsgiveren, så får vi se hva hun mener er relevant Er superspent og gruer meg på samme tid til fredagen i alle fall
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Her i kommunen gjelder all arbeidserfaring som ansenitet, så om jeg skulle begynt jobbe som barnehageassistent hadde jeg fått full ansenitet selv om jeg aldri har jobbet i barnehage. Jeg har jo vært i full jobb i snart 20 år, og det teller med her ihvertfall. Trodde det gjorde det i alle kommunale jobber som ufaglært jeg? I private barnehager er det gjerne litt høyere lønn enn i de kommunale.
♥Nemi♥ Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Da jeg var assistent (jeg var 19, og bare 1 års ans.) fikk jeg 122 kr. i timen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Da jeg begynte som assistent for sju år siden fikk jeg 113 kr var ringevikar. Nå har jeg 100% fast stilling i samme bhg.og har 277.000 i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå