Gå til innhold

Flasker til urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke tomme hostesaftflasker som urinprøveglass? Hvordan er den beste måten å desinfisere den i tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare tatt en tur på apoteket og kjøpt et par urinprøveglass, de koster rundt 15 kroner stk!

Skrevet

Jeg kjøpte også sånne på apoteket, men jeg husker ei som var på venteværelset samtidig som meg, og hun gikk og dinglet med en 0,7L Imsdal med en liten skvett i bunnen... :-)

Skrevet

Men siden du nå spør om desinfisering, så ville jeg vasket den godt først og kokt den i minimum 5 minutter før jeg hadde brukt den til urinprøve ;-)

Skrevet

Takk for raske svar. Har ikke mye lyst til å gå ut i skitværet idag og trenger et glass til i morgen. :-)

Skrevet (endret)

Takk for raske svar. Har ikke mye lyst til å gå ut i skitværet idag og trenger et glass til i morgen. :-)

Husk på korken også, lett å glemme når man desinfiserer resten av flaska ;-)

Endret av Hottie
Skrevet

Mitt legekontor tar kun imot urinprøver på sterile "urinprøveglass" som kjøpes på apoteket...

Skrevet

Eller kanskje du kan ta prøven på legekontoret?

Skrevet

eller så selger de fleste legeontor uringlass for 5kr stk.

Skrevet

jeg husker fra da jeg var liten at mamma pleide å legge rene syltetøyglass i stekeovnen for å desinfisere de hvis vi skulle ta urinprøve. da må de stå på over 100grader i mer en 10 eller 15 min. husker ikke helt. da får du desinfisert både glasset og lokket. De er vel de som lager hjemmelaget syltetøy kjent med også:)

Dette er jo et alternativ hvis du ikke har muligheten til å ta deg en tur på apoteket:)

For min del kjøpte jeg et lite lass når jeg først var på apoteket med en gang jeg ble gravid, så da har jeg alltid liggende i skuffen på badet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...