Gå til innhold

Blitt alene, mannen vil ikke mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg søke på hos NAV? Og hva utgjør det i kr pr barn pr måned? Kommer til å slite økonomisk nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du får hovud omsorgen kan du søke om utvidet barnetrygd (dobbel barnetryggd) overgangstønad (kommer ann på hva du har i fra før hva du får ) stønad til barnepass ( muligens 75% av sfo/barnehage utgiftene) og kansje bostøtte. overgangstønaden er skattepliktig det er ikkje dei andre. du får jo og barnebidrag fra mannen din.

Skrevet

Beløp kommer an på hans og din inntekt. Du vil også få støtte fra nav. Sjekk nav sine nettsider.

Hvis dere ikke er på god fot, anbefaler jeg å la overføringer fra bf skje gjennom nav.

Det ordner seg helt sikkert - og økonomisk går det bra! Jeg fikk faktisk bedre økonomi etter bruddet!

Lykke til!

Skrevet

Det var jo en rimelig tøff start på hverdagen etter påske! Masse sympati til deg! Ta fatt i ting, ring NAV med en gang for å få en samtale. Forklar situasjonen, og at dette er katastrofe! Du har helt klart rettigheter. Overgangsstønad får man vel bare om man var gift?

Ikke sett deg ned å gi opp! Finnes alltid løsninger! Det er vår, sommer rett rundt hjørnet, og livet går videre! :)

Positiv klem til deg!!!!!

Skrevet

Det var jo en rimelig tøff start på hverdagen etter påske! Masse sympati til deg! Ta fatt i ting, ring NAV med en gang for å få en samtale. Forklar situasjonen, og at dette er katastrofe! Du har helt klart rettigheter. Overgangsstønad får man vel bare om man var gift?

Ikke sett deg ned å gi opp! Finnes alltid løsninger! Det er vår, sommer rett rundt hjørnet, og livet går videre! :)

Positiv klem til deg!!!!! eeehhh, man får overgangstønad som enslig forsørger selv om man ikke har vært gift.

Skrevet

alle kan få overgangstønad :) men nav krever meklingsattest før noe blir gjort så lurt og ordne det snart .

Skrevet

Hva kan jeg søke på hos NAV? Og hva utgjør det i kr pr barn pr måned? Kommer til å slite økonomisk nå :(

Det du kan søke på at økonomisk støtte er:

- Overgangsstønad

- Stønad til barnepass ( barnehage / SFO)

- En ekstra barnetrygd

- Småbarnetillegg ( det er KUN om du mottar full overgansstønad og har barn under 3 år)

- Kontantstøtte (dersom barna ikke er i barnehage)

- Bostøtte (dette er noe alle man lav inntekt kan søke om og det søkes til Husbanken, via kommunen do bor i)

Skrevet

Du har fått svar på det du skal søke på ovenfor i tråden. Men hvis du sliter økonomisk og har små barn kan det jo være en ide og begynne å studere. Med mindre du allerede har en utdannelse da. Du får jo faktisk betalt studiene :) Det er fortsatt tid til å søke på universitet. Fristen går ut 15 april, tror jeg..

Jeg er selv alene med barn og studerer. Syns det er helt topp :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...