Gå til innhold

Filmen Sinna mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er OK å vise dette til barn på 6-7 år?

Burde det ikke gå an å nøye seg med å lese boka for de minste, selv om det skal være et godt pedagogisk opplegg rundt visning på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barnehagebarn har sett den. Det var helt ok, synest det var helt greit. De fikk beskjed på å si fra til en av oss, om de noensinne ble redd voksne. Eller vet om andre barn som er redd voksne.

Skrevet

Den gikk på metadon for noen uker siden. Mine på 4 og 6 så den. Er ok at barn vet at ikke alle har det så greit og at man skal si fra hvis voksne er slemme!

Skrevet

Det er en veldig sterk film med veldig kraftige virkemidler. Ville nok nøyd meg med å lese boka for det alderstrinnet. Er selv lærer og har hatt om boka og filmen på kurs/videreutdanning om hvordan man bruker bøker i undervisningen. Der sa de at den var laget mest for terapivirksomhet, og om man skulle vise den i klassen burde man ha et grundig og gjennomtenkt opplegg hvor man har med seg helsesøster osv. Når det er sagt er det jo et veldig viktig tema, og det er nok dessverre mange i hver klasse som opplever tematikken i større eller mindre grad hjemme. Det kan jo utgjøre en enorm forskjell for disse barna om de får en forståelse om at det ikke er deres feil og om de får fortalt det til noen, får hjelp eller noen å snakke med. Jeg ville snakket med læreren om jeg var deg. Kanskje er det et solid opplegg rundt det, eller så blir læreren nødt til å tenke seg om en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...